• Iwona Kowalczyk

        • Rozkład materiału z j. polskiego kl. VI NE.

        • L.p.

          Temat lekcji

          Dział

          Liczba godzin na realiza

          -cję

          Podstawa programowa

          Komentarz

          1,2

          Lekcja organizacyjna. Wymagania i zasady oceniania, kryteria oceniania z j. polskiego.

           Lekcja organizacyjna

          2

           

          Wyjaśnienie zasad oceniania w klasie VI

          3

          Nowy uczeń w klasie.

          Roz. 1. Inni, obcy, tacy sami? 6, s. 10‒13

          1

          I.1.1 I.1.7 I.1.9

          I.1.10 I.1.11 I.1.12

          I.1.13 I.1.14 I.1.16

          I.1.17 I.1.18 I.1.19

          I.1.20

          • relacjonuje treść fragmentu, ustala kolejność zdarzeń

          • omawia elementy świata przedstawionego • określa tematykę oraz problematykę fragmentu • nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim czytany tekst • określa doświadczenia bohaterów literackich i porównuje je z własnymi  • wyraża własny sąd o postaciach i zdarzeniach  • wskazuje wartości w utworze oraz określa wartości ważne dla bohaterów

          4

          Uszy do góry!

           Roz. 1. Inni, obcy, tacy sami?, s. 14‒16

          1

          I.1.1 I.1.7 I.1.9

          I.1.10 I.1.11 I.1.12

          I.1.13 I.1.14 I.1.16

          I.1.17 I.1.18I.1.19

          I.1.20

          • relacjonuje treść fragmentu, ustala kolejność zdarzeń

          • omawia elementy świata przedstawionego • określa tematykę oraz problematykę fragmentu • nazywa uczucia, których doświadcza bohaterka  • rozmawia o wrażeniach, jakie wzbudza w nim czytany tekst

          • wyraża własny sąd o postaciach i zdarzeniach  • wskazuje wartości w utworze oraz określa wartości ważne dla bohaterów

          5

          Kiedy przestajemy być dziećmi?

          Roz.1. Inni, obcy, tacy sami?, s. 17

          1

          I.1.1 I.1.4 I.1.9

          I.1.12 I.1.14 I.1.15

          I.1.17

          • relacjonuje treść wiersza • omawia znaczenie puenty utworu • wskazuje podmiot liryczny • nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim czytany tekst  • wyraża własny sąd na temat wiersza • określa problematykę utworu

          6,7,8

          Co już wiemy o odmiennych częściach mowy?

          Roz.1. Inni, obcy, tacy sami?, s. 21‒25

          3

          II.1.1 II.1.2 II.1.4

          • rozpoznaje i wskazuje odmienne części mowy

          • odróżnia części mowy odmienne od nieodmiennych

          • wymienia kategorie gramatyczne poszczególnych części mowy • rozpoznaje formę wskazanej części mowy  • stosuje właściwe formy odmiennych części mowy w kontekście

          9,

          Rafał Kosik,

          „Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych ludzi” – wprowadzenie do lektury.

          Roz.1. Inni, obcy, tacy sami?, s. 26‒34

          1

          I.1.1 I.1.2 I.1.3 I.1.7

          I.1.9 I.1.10 I.1.11

           

          • relacjonuje treść lektury, ustala kolejność zdarzeń

          • wskazuje wątek główny i wątki poboczne

          określa tematykę oraz problematykę utworu  

          10,

          Gimnazjum czy Hogward?

          Rafał Kosik,

          „Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych ludzi”

          1

          I.1.12 I.1.13 I.1.14

           

          • charakteryzuje narratora  • rozróżnia elementy realistyczne i fantastyczne w utworze • omawia elementy świata przedstawionego • charakteryzuje bohaterów pierwszoplanowych •

          11,

          Mali detektywi są wśród nas!

          Rafał Kosik,

          „Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych ludzi”

          1

          I.1.16 I.1.17 I.1.18

           

          • nazywa uczucia, których doświadczają bohaterowie  •rozmawia o wrażeniach, jakie wzbudza w nim czytany tekst  • określa doświadczenia głównych bohaterów i porównuje je z własnymi 

          12,

          Co jest największym skarbem? - o problematyce utworu.

          Rafał Kosik,

          „Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych ludzi”

          1

          I.1.19 I.1.20

          wyraża własny sąd o postaciach i zdarzeniach  • wskazuje wartości w utworze oraz określa wartości ważne dla bohaterów

          13

          Sprawdzian z lektury.

          Rafał Kosik,

          „Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych ludzi”

          1

           

           

          14,15

          Jak napisać charakterystykę?

          Roz. 1. Inni, obcy, tacy sami?, s. 35‒37

          2

          III.1.3 III.1.4 III.1.5

           

          • wskazuje różnice pomiędzy charakterystyką a opisem postaci • odnajduje w tekście przykłady ilustrujące wskazane cechy charakteru  • przygotowuje materiały do napisania charakterystyki • tworzy plan charakterystyki wskazanego bohatera literackiego

          • redaguje charakterystykę wskazanego bohatera literackiego  • stosuje zasady budowania akapitów

          16

          Jak korzystać ze słownika poprawnej polszczyzny?

           Roz. 1. Inni, obcy, tacy sami?, s. 40‒41

          1

          IV.3 IV.4 IV.5

          • odnajduje hasło w słowniku poprawnej polszczyzny

          • wykorzystuje słownik poprawnej polszczyzny przy tworzeniu tekstów • wyszukuje w słowniku potrzebne informacje • przygotowuje wyjaśnienia, które pomagają zrozumieć przyczynę danej formy zapisu

          17

          Człowiek wobec świata.

           Roz. 1. Inni, obcy, tacy sami?, s. 46‒47

          1

          I.1.1 I.1.4 I.1.9

          I.1.12 I.1.14 I.1.15

          I.1.17

           

          • relacjonuje treść wiersza • wskazuje podmiot liryczny

          • wypowiada się na temat podmiotu lirycznego

          • odnajduje epitety i określa ich funkcję • nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim czytany tekst  • wyraża własny sąd na temat wiersza • określa problematykę utworu

          18,19

          Ach, te końcówki!

          Roz. 1. Inni, obcy, tacy sami?, s. 52‒53

          2

          II.4.1

          • relacjonuje zasady pisowni zakończeń -dztwo, -dzki oraz -ctwo, -cki • wyjaśnia przyczyny zapisu podanych wyrazów • tworzy poprawnie przymiotniki od podanych rzeczowników • wskazuje właściwe formy wyrazów

          20

          To już umiem!  Podsumowanie i powtórzenie.

          Roz.1. Inni, obcy, tacy sami?, s. 54

          1

          IV.2 IV.3

          • selekcjonuje i hierarchizuje wiadomości zdobyte podczas lekcji  • powtarza i utrwala wiadomości

          21

          Sprawdzian z rozdziału 1.

           

          1

          I.2.1 I.2.2 I.2.3 I.2.5

           

          22

          Test diagnozujący.

           

          1

           

          Test diagnozujący wiedzę i umiejętności po kl. V.

          23

          Dyktando nr 1.

           

          1

           

           

          24

          Najtrudniej załatwić prostą sprawę.

          Roz. 2 Trudne sprawy, s. 57

          1

          I.2.7 I.2.8 I.2.11

           

          • opisuje obraz • nazywa barwy, użyte przez malarza

          • interpretuje funkcję barw • omawia kompozycję obrazu  • wypowiada się na temat sposobu przedstawienia postaci  • prezentuje skojarzenia, związane z obrazem • wyraża swoją opinię na temat obrazu

          25

          Ważne pytania.

          Roz. 2 Trudne sprawy, s. 58‒59

          1

          I.1.7 I.1.12 I.1.14

          I.1.17 I.1.19 I.1.20

          • relacjonuje treść fragmentu • przytacza pytania zadane w tekście • wyjaśnia, na czym polega pytanie filozoficzne • wyraża własną opinię na temat zagadnień poruszonych w tekście • definiuje pojęcie szczęścia

          26

          Poetycki obraz jesieni.

           Roz. 2 Trudne sprawy, s. 60‒61

          1

          I.1.1 I.1.4 I.1.12

          I.1.14 I.1.15 I.1.17

           

          • relacjonuje treść wiersza • odnajduje anafory i przenośnie oraz określa ich funkcję • wyjaśnia znaczenia dosłowne i przenośne w wierszu • określa nastrój utworu • nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim czytany tekst  • wyraża własny sąd na temat wiersza • określa problematykę utworu

          27

          „Nie spieszcie się tak moje małe” – wiersz o dorastaniu.

           Roz. 2 Trudne sprawy, s. 64‒65

          1

          I.1.1 I.1.4 I.1.9

          I.1.12 I.1.14 I.1.15

          I.1.17

           

          • relacjonuje treść wiersza • wypowiada się na temat podmiotu lirycznego i wskazuje adresata lirycznego

          • określa problematykę utworu • odnajduje przenośnie oraz wyjaśnia ich funkcję • tłumaczy znaczenia dosłowne i przenośne w wierszu • charakteryzuje nastrój utworu • nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim czytany tekst  • wyraża własny sąd na temat wiersza • wskazuje i omawia różnice pomiędzy dorosłością a dzieciństwem

          28

          Moja mama jest wśród gwiazd.

          Roz. 2 Trudne sprawy, s. 66‒69

          1

          I.1.1 I.1.7 I.1.9

          I.1.10 I.1.11 I.1.12

          I.1.13 I.1.14 I.1.16

          I.1.17 I.1.18 I.1.19

          I.2.8

          • relacjonuje treść fragmentu, ustala kolejność zdarzeń

          • omawia elementy świata przedstawionego

          • charakteryzuje narratora oraz bohaterów fragmentu

          • rozróżnia narrację pierwszoosobową i trzecioosobową oraz wskazuje ich funkcje we fragmencie • określa tematykę oraz problematykę fragmentu • nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim czytany tekst  • wyraża własny sąd o postaciach i zdarzeniach  • wskazuje wartości w utworze oraz określa wartości ważne dla bohaterów • odnosi problematykę poruszoną we fragmencie do swoich własnych doświadczeń

          29,30

          Jak opisać przeżycia wewnętrzne?

          Roz.2 Trudne sprawy, s. 70‒72

          2

          III.2.1 III.2.3

           

          • wymienia cechy opisu przeżyć wewnętrznych

          • przygotowuje materiały do napisania opisu przeżyć wewnętrznych • tworzy plan opisu przeżyć wewnętrznych • redaguje opis przeżyć wewnętrznych

          • stosuje zasady budowania akapitów

          31

          Czym różnią się czasowniki dokonane od niedokonanych?

          Roz. 2 Trudne sprawy, s. 75‒76

          1

          II.1.3

          • uzupełnia zdania właściwymi formami czasowników

          • tworzy czasowniki dokonane od niedokonanych

          • wskazuje formy dokonane w tekście • stosuje czasowniki dokonane i niedokonane w odpowiednim kontekście

          32

          Jaką funkcję pełnią czasowniki w stronie czynnej i biernej?

          Roz.2 Trudne sprawy, s. 77‒78

          1

          II.1.5

          • wskazują zdania, w których podmiot nie jest wykonawcą czynności • przekształca czasowniki ze strony czynnej na bierną i z biernej na czynną

          • wskazuje czasowniki nieprzechodnie • wymienia sytuacje, w których używa się strony biernej i wyjaśnia dlaczego

          33

          Pisownia trudnych form czasowników.

           Roz. 2 Trudne sprawy, s. 79‒80

          1

          II.4.1

          • wskazuje różnice w wymowie i pisowni podanych bezokoliczników • wyjaśnia zasady pisowni końcówek bezokoliczników • tworzy formy osobowe do podanych bezokoliczników • tworzy bezokoliczniki od podanych form osobowych • używa trudnych form czasowników w dłuższym tekście

          34,35

           Jaką funkcję pełnią zaimki?

           Roz. 2 Trudne sprawy, s. 85‒87

          2

          II.1.1 II.1.6

           

          • wymienia rodzaje zaimków • używa zaimków w odpowiednim kontekście • zastępuje różne wyrazy zaimkami • tworzy odpowiednie formy podanych zaimków • wskazuje, jakie części mowy zastępują podane zaimki • wymienia zasady używania dłuższych i krótszych form zaimków • używa dłuższych i krótszych form zaimków w odpowiednich kontekstach

          36

          Ludzie telewizji.

          Roz. 2 Trudne sprawy, s. 92‒94

          1

          I.2.8 I.2.9

          • wymienia profesje związane z telewizją • opisuje zadania osób zaangażowanych przy tworzeniu programów telewizyjnych • nazywa cechy, którymi powinni się charakteryzować przedstawiciele poszczególnych profesji • omawia specyfikę telewizji jako medium

          37

          Programy telewizyjne

          Roz.2 Trudne sprawy, s. 98‒100

          1

          I.2.8 I.2.9

          • wymienia programy telewizyjne • podaje przykłady programów telewizyjnych i klasyfikuje je do właściwych kategorii • wymienia cechy programów telewizyjnych • redaguje tekst informacyjny

          38

          Czy cały czas muszę mieć telefon w dłoni?

          Roz.2 Trudne sprawy, s. 101‒103

          1

          I.2.1 I.2.2 I.2.3 I.2.6

          • relacjonuje treść artykułu • identyfikuje wypowiedź jako tekst publicystyczny • określa temat i główną myśl tekstu • odróżnia informacje o faktach od opinii

          39

          To już umiem! Podsumowanie i powtórzenie.

          Roz. 2 Trudne sprawy, s. 104

          1

          IV.2 IV.3

          • selekcjonuje i hierarchizuje wiadomości zdobyte podczas lekcji  • powtarza i utrwala wiadomości

          40

          Sprawdzian z rozdziału 2.

           

          1

          I.2.1 I.2.2 I.2.3 I.2.5

           

           

          41

          Dyktando nr 2.

           

          1

           

           

          141

          11 listopada – Narodowe Święto Niepodległości.

          Roz. 7 Spotkania z naturą, s. 328‒329

          1

          I.2.1 I.2.3 I.2.4 I.2.6

           

          • relacjonuje treść fragmentu • określa temat i główną myśl tekstu • formułuje w punktach, na czym polega współczesny patriotyzm • omawia funkcję porównania do ogrodnika • wyraża własny sąd o temacie artykułu

          • wskazuje i nazywa wartości opisane w artykule

          42,43

          „Bajki” Ignacego Krasickiego – co to jest morał?

          Roz. 3 Jacy jesteśmy?, s. 108‒111

          2

          I.1.1 I.1.2 I.1.3 I.1.4

          I.1.5 I.1.7 I.1.12

          I.1.14 I.1.16 I.1.17

          I.1.18 I.1.19 I.1.20

          • wypowiada się na temat Ignacego Krasickiego

          • relacjonuje treść bajek • wskazuje uosobienia w bajkach i określa ich funkcję • definiuje bajkę i wskazuje w utworach cechy tego gatunku • określa morał w bajkach  • odnosi problematykę bajek do własnych doświadczeń • wyraża własny sąd o postaciach i zdarzeniach • wskazuje wartości, o których mowa w utworach

          44

          O przedrzeźnianiu.

          Roz. 3 Jacy jesteśmy?, s. 111‒112

          1

          I.1.1 I.1.2 I.1.3 I.1.4

          I.1.5 I.1.7 I.1.12

          I.1.14 I.1.16 I.1.17

          I.1.18 I.1.19 I.1.20

          • relacjonuje treść bajki • wskazuje uosobienia w bajce i określa ich funkcję • definiuje bajkę i wskazuje w utworze cechy tego gatunku • określa różnice pomiędzy bajką a baśnią • wskazuje morał w bajce

          • odnosi problematykę bajki do własnych doświadczeń

          • wyraża własny sąd o postaciach i zdarzeniach • wskazuje wartości, o których mowa w utworze

          45

          Czy jaskółki lubią spółki?

          Roz. 3 Jacy jesteśmy?, s. 113‒114

          1

          I.1.1 I.1.2 I.1.3 I.1.4

          I.1.5 I.1.7 I.1.12

          I.1.14 I.1.16 I.1.17

          I.1.18 I.1.19 I.1.20

          • relacjonuje treść bajki • wskazuje uosobienia w bajce i określa ich funkcję • definiuje bajkę i wskazuje w utworze cechy tego gatunku • określa morał w bajce

          • odnosi problematykę bajki do własnych doświadczeń

          • wyraża własny sąd o postaciach i zdarzeniach

          • wskazuje wartości, o których mowa w utworze

          46

           Jak korzystać ze słownika terminów literackich?

          Roz.3 Jacy jesteśmy?, s. 115‒116

          1

          IV.5 IV.6 IV.7

          • odnajduje żądane hasła w słowniku terminów literackich  • przy redagowaniu tekstu korzysta ze słownika terminów literackich  • zwraca uwagę na typy definicji słownikowych, określa ich swoistość • rozwija umiejętność krytycznej oceny pozyskanych informacji

          47

          Jak dyskutować?

          Roz. 3 Jacy jesteśmy?, s. 120‒122

          1

          III.1.1 III.1.2

           

          • wyjaśnia, czym różni się teza od hipotezy oraz argument od przykładu

          • formułuje tezę i argumenty do podanego problemu

          • formułuje argumentację do podanej tezy

          • aktywnie uczestniczy w dyskusji

          • rozróżnia argumenty odnoszące się do faktów i logiki oraz odwołujące

          się do emocji

          48

          Jeśli rozmawiać to tylko na argumenty!

          Roz.3 Jacy jesteśmy?, s. 123‒125

          1

          III.1.1 III.1.2

           

          • wyjaśnia różnice pomiędzy argumentami odwołującymi się do faktów i logiki a argumentami emocjonalnymi • gromadzi argumenty do podanych tez

          • formułuje tezę do podanych argumentów • wskazuje w podanym tekście argumenty odwołujące się do faktów i logiki oraz argumenty emocjonalne • tworzy argumentację potwierdzającą podaną tezę oraz zaprzeczającą jej • wskazuje w podanym tekście argumenty oraz przykłady

          49

          Czy muszę być ideałem?

          Roz. 3 Jacy jesteśmy?, s. 128‒129

          1

          I.1.1 I.1.4 I.1.12

          I.1.14 I.1.15 I.1.17

          I.1.18 I.2.8

          • relacjonuje treść wiersza • odnajduje apostrofę i przenośnie oraz określa ich funkcję • wyjaśnia znaczenia dosłowne i przenośne w wierszu • określa nastrój utworu • nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim czytany tekst  • wyraża własny sąd na temat wiersza • określa problematykę utworu

          50,51

          Pod, bliżej, ale – o czym mowa?

          Roz. 3 Jacy jesteśmy?, s. 130‒132

          2

          II.1.1 II.1.2

          • wymienia cechy nieodmiennych części mowy

          • odróżnia nieodmienne części mowy od odmiennych

          • tworzy przysłówki od podanych przymiotników

          • używa przysłówków w tekście • posługuje się przyimkami i spójnikami w tekście • rozpoznaje nieodmienne części mowy w tekście

          52,53

           Jaką funkcję pełnią wykrzyknik i partykuła?

          Roz.3 Jacy jesteśmy?, s. 136‒138

          2

          II.1.1 II.1.2

          • wymienia cechy nieodmiennych części mowy: wykrzyknika i partykuły • odróżnia nieodmienne części mowy od odmiennych  • wskazuje w tekście wykrzykniki i partykuły• używa wykrzykników i partykuł w tekście

          54,55

          Pisownia nie z różnymi częściami mowy.

          Roz. 3 Jacy jesteśmy?, s. 133‒135

          2

          II.4.1

          • relacjonuje zasady łącznej i rozdzielnej pisowni partykuły nie • odnajduje w tekście błędne zapisy nie z różnymi częściami mowy • uzasadnia pisownię nie z różnymi częściami mowy w podanych przykładach

          • stosuje zasady poprawnej pisowni nie  z różnymi częściami mowy we własnym tekście

          56

           Nie bójmy się dwukropka!

          Roz. 3 Jacy jesteśmy?, s. 139

          1

          II.4.2

          • relacjonuje zasady używania dwukropka • wskazuje w tekście, gdzie należy postawić dwukropek

          • uzasadnia użycie dwukropka w podanych przykładach • stosuje dwukropek we własnych tekstach

          57

          To już umiem! Podsumowanie i powtórzenie.

          Roz. 3 Jacy jesteśmy?, s. 140

          1

          IV.2 IV.3

          • selekcjonuje i hierarchizuje wiadomości zdobyte podczas lekcji  • powtarza i utrwala wiadomości

          58

          Sprawdzian z rozdziału 3.

           

          1

          I.2.1 I.2.2 I.2.3 I.2.5

           

          59

          Dyktando nr 3.

           

          1

           

           

           

          „Bóg się rodzi, moc truchleje”

           Roz.7 Spotkania z naturą, s. 330‒331

          1

          I.1.1 I.1.4 I.1.5

          I.1.12 I.1.14 I.1.17

          I.1.18

          • relacjonuje treść wiersza • określa temat utworu

          • wypowiada się na temat specyfiki wiersza Ludwika Jerzego Kerna • omawia funkcję epitetów • wyraża swoją opinię na temat wiersza • przedstawia symbolikę ozdób choinkowych

          60

          Henryk Sienkiewicz „W pustyni i w puszczy” – wiadomości wstępne.

          Roz. 4 Odkrywanie świata, s. 144‒150

          1

          I.1.1 I.1.2 I.1.3

          I.1.7 I.1.17

          • wypowiada się na temat Henryka Sienkiewicza

          • relacjonuje treść lektury, ustala kolejność zdarzeń

          • wskazuje wątek główny i wątki poboczne

          • charakteryzuje narratora

          61

          Śladami Stasia i Nel.

          Henryk Sienkiewicz „W pustyni i w puszczy”

          1

          I.1.9 I.1.10 I.1.11

          I.1.12

          • omawia elementy świata przedstawionego

          • wskazuje cechy powieści przygodowej w utworze

          • charakteryzuje bohaterów pierwszoplanowych oraz drugoplanowych

          62

          Szlakiem afrykańskiej przyrody.

          Henryk Sienkiewicz „W pustyni i w puszczy”

          1

          I.1.13 I.1.14

          I.1.16

           

          • określa tematykę oraz problematykę utworu

          • nazywa uczucia, których doświadczają bohaterowie

          • rozmawia o wrażeniach, jakie wzbudza w nim czytany tekst

          63

          64

          Ze Stasiem nie wahałbym się podróżować – piszemy charakterystykę głównego bohatera.

          Henryk Sienkiewicz „W pustyni i w puszczy”

          2

          I.1.18

          I.1.19

          I.1.20

          • określa doświadczenia głównych bohaterów i porównuje je z własnymi

          • wyraża własny sąd o postaciach i zdarzeniach

          • wskazuje wartości w utworze oraz określa wartości ważne dla bohaterów

          65

          Sprawdzian z lektury.

          Henryk Sienkiewicz „W pustyni i w puszczy”

          1

           

           

          66

          O podróżach zagranicznych – może Afryka lub Chorwacja?

          Roz. 4 Odkrywanie świata, s. 151‒155

          1

          I.2.1 I.2.2 I.2.3 I.2.6

          • relacjonuje treść artykułu • określa temat i główną myśl tekstu • konfrontuje przeczytane informacje z własnymi wyobrażeniami • prezentuje stereotypowy obraz Afryki • wyjaśnia przyczyny zakorzenienia stereotypów na temat Afryki

          67

          Pierwszą podróż odbyłem z tatą.

          Roz. 4 Odkrywanie świata, s. 156‒157

          1

          I.1.1 I.1.4 I.1.6 I.1.9

          I.1.12 I.1.14 I.1.15

          I.1.17 I.1.18

           

           

          • relacjonuje treść wiersza • wypowiada się na temat podmiotu lirycznego i wskazuje adresata lirycznego

          • wyjaśnia przyczynę zastosowania cudzysłowu

          • określa problematykę utworu • odnajduje środki stylistyczne oraz wyjaśnia ich funkcję • tłumaczy znaczenia dosłowne i przenośne w wierszu• charakteryzuje nastrój utworu • nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim czytany tekst  wyraża własny sąd na temat wiersza

          68

          Chodźmy do muzeum!

          Roz. 4 Odkrywanie świata, s. 158‒160

          1

          IV.3

          • podaje rodzaje muzeów • omawia specyfikę poszczególnych muzeów • wymienia znane sobie muzea i przypisuje je do podanych kategorii • opisuje wybrane muzeum

          69

          70

          Co już wiemy o częściach zdania?

           Roz. 4 Odkrywanie świata, s. 161‒165

          2

          II.1.8

          • wymienia części zdania • charakteryzuje poszczególne części zdania • wskazuje w podanych zdaniach poszczególne części • przekształca zdania tak, aby zastosować inny rodzaj podmiotu

          71

          Jak wyrażamy oczekiwania?

          Roz. 4 Odkrywanie świata, s. 166‒168

          1

          II.2.7 II.3.3 II.3.7

          • wylicza rodzaje perswazji • definiuje perswazję

          • charakteryzuje poszczególne rodzaje perswazji

          • przyporządkowuje sposób wyrażania oczekiwań do sytuacji oraz osoby • formułuje różne sposoby wyrażania oczekiwań

          72

          Znaki interpunkcyjne w dialogach.

          Roz.4 Odkrywanie świata, s. 169‒170

          1

          II.4.2

          • wymienia zasady stosowania interpunkcji w dialogach  • wskazuje miejsca, w których należy postawić myślnik • rozpoznaje, jakich znaków brakuje w podanym tekście • tworzy dialog, stosując zasady interpunkcyjne

          73

          Jak urozmaicić wypowiedź twórczą?

          Roz. 4 Odkrywanie świata, s. 171‒173

          1

          III.2.1

           

          • definiuje wypowiedź twórczą • wymienia elementy urozmaicające wypowiedź twórczą • redaguje dialog urozmaicający akcję podanego tekstu • wzbogaca podany tekst o elementy urozmaicające • tworzy wypowiedź twórczą zawierającą elementy urozmaicające

          74

          Mikołajek w  podróży.

          Roz. 4 Odkrywanie świata, s. 174‒177

          1

          I.1.1 I.1.7 I.1.9

          I.1.10 I.1.11 I.1.12

          I.1.13 I.1.14 I.1.16

          I.1.17 I.1.18 I.1.19

          • relacjonuje treść fragmentu • omawia elementy świata przedstawionego • charakteryzuje narratora oraz bohaterów fragmentu • rozróżnia narrację pierwszoosobową i trzecioosobową oraz określa ich funkcje we fragmencie • wskazuje zdania zawierające fakty i te zawierające opinie • określa tematykę oraz problematykę fragmentu • nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim czytany tekst  • ocenia relację państwa Bongrain z ich wakacyjnego wyjazdu • wyraża własny sąd o postaciach i zdarzeniach

          75

          76

          Pisownia wyrazów wielką i małą literą

          Roz. 4 Odkrywanie świata, s. 178‒181

          2

          II.4.1

          • wymienia zasady pisowni wielką i małą literą

          • uzasadnia pisownię podanych słów• zapisuje poprawnie podane wyrazy • tworzy tekst, w którym stosuje pisownię wyrazów wielką i małą literą

          77

          Czy jesteśmy kosmitami?

          Roz. 4 Odkrywanie świata, s. 186‒187

          1

          I.1.1 I.1.4 I.1.6 I.1.9

          I.1.12 I.1.14 I.1.15

          I.1.17 I.1.18

           

           

          • relacjonuje treść wiersza • wypowiada się na temat podmiotu lirycznego  • określa temat i problematykę utworu • odnajduje środki stylistyczne oraz określa ich funkcję • określa nastrój utworu • nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim czytany tekst  • wyraża własny sąd na temat wiersza

          78

          To już umiem! Podsumowanie i powtórzenie.

           Roz. 4 Odkrywanie świata, s. 188

          1

          IV.2 IV.3

          • selekcjonuje i hierarchizuje wiadomości zdobyte podczas lekcji  • powtarza i utrwala wiadomości

          79

          Sprawdzian z rozdziału 4.

           

          1

           

           

          80

          Dyktando nr 4.

           

          1

           

           

          81

           Ludzie muzyki.

          Roz. 5 Na skrzydłach fantazji, s. 198‒200

          1

          I.2.8 I.2.9

          • wymienia profesje związane z muzyką • opisuje zadania osób zaangażowanych przy tworzeniu muzyki

          • nazywa cechy, którymi powinni się charakteryzować przedstawiciele poszczególnych profesji • omawia specyfikę muzyki jako dziedziny sztuki

          82

           Koncert Wojskiego na rogu.

          Roz. 5 Na skrzydłach fantazji, s. 201‒203

          1

          I.1.1 I.1.4 I.1.6 I.1.9

          I.1.12 I.1.13 I.1.14

           

          • streszcza fragment • omawia świat przedstawiony fragmentu • określa etapy, na które można podzielić koncert Wojskiego  • omawia język fragmentu

          • wskazuje środki stylistyczne i wyjaśnia ich funkcję

          • wymienia cechy wpływające na melodyjność fragmentu

          83

          Recytacja fragmentu „Pana Tadeusza”.

           

          1

           

          Wzorowa recytacja wiersza.

          84 85

          Kompozycja, bomba - pisownia ą, ę oraz om, on, em, en.

           Roz.5 Na skrzydłach fantazji, s. 204‒207

          2

          II.4.1

          • wymienia zasady pisowni ą, ę oraz om, on, em, en

          • uzupełnia wypowiedź podanymi czasownikami w odpowiednich formach

          • wyjaśnia przyczyny zapisu podanych wyrazów

          • tworzy tekst z użyciem poprawnych form

          86

          John Ronald Reuel Tolkien, „Hobbit, czyli tam i z powrotem” – wiadomości wstępne.

          J.R. R. Tolkien, „Hobbit, czyli tam i z powrotem”

          1

          I.1.1 I.1.2 I.1.3

           

          • wypowiada się na temat J. R. R. Tolkiena  • relacjonuje treść lektury, ustala kolejność zdarzeń • wskazuje wątek główny i wątki poboczne

          • charakteryzuje narratora

          87 88

          Od Pagórka do Samotnej Góry – plan wydarzeń.

          Roz.ł 5 Na skrzydłach fantazji, s. 208‒215

          2

          I.1.7 I.1.9 I.1.10

          I.1.11

           

          • omawia elementy świata przedstawionego

          • wskazuje cechy powieści fantasy w utworze

          • charakteryzuje bohaterów pierwszoplanowych oraz drugoplanowych • określa tematykę oraz problematykę utworu

          89

          W świecie Śródziemia – magiczne miejsca i postacie.

          J.R. R. Tolkien, „Hobbit, czyli tam i z powrotem”

          1

          I.1.12 I.1.13 I.1.14

          I.1.16

           

          • nazywa uczucia, których doświadczają bohaterowie

          • nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim czytany tekst

          • charakteryzuje doświadczenia głównych bohaterów i porównuje je z własnymi

          90

          W pewnej norce mieszkał sobie mały Hobbit ….

          J.R. R. Tolkien, „Hobbit, czyli tam i z powrotem”

          1

          I.1.17 I.1.18

           

          • wyraża własny sąd o postaciach i zdarzeniach

          • wskazuje wartości w utworze oraz określa wartości ważne dla bohaterów

          91

          Baśń o przyjaźni i żądzy złota.

          J.R. R. Tolkien, „Hobbit, czyli tam i z powrotem”

          1

          I.1.19 I.1.20

          Wymowa utworu, morał wypływający z baśni.

          92

          Sprawdzian z lektury.

          J.R. R. Tolkien, „Hobbit, czyli tam i z powrotem”

          1

           

           

          93

           Jak napisać opowiadanie twórcze na podstawie baśni czy legendy?

          Roz. 5 Na skrzydłach fantazji, s. 216‒218

          1

          III.2.1 III.2.3

          • definiuje opowiadanie twórcze na podstawie baśni czy legendy • proponuje alternatywne zakończenie wybranej legendy lub baśni • tworzy plan wydarzeń opowiadania twórczego • redaguje opowiadanie twórcze na podstawie baśni czy legendy

          94

          „Pudełko zwane wyobraźnią”

          , rozdział 5 Na skrzydłach fantazji, s. 219‒221

          1

          I.1.1 I.1.4 I.1.5 I.1.6

          I.1.9 I.1.12 I.1.14

          I.1.15 I.1.17 I.1.18

           

           

          • relacjonuje treść wiersza • wypowiada się na temat podmiotu lirycznego i określa adresata lirycznego

          • określa temat i problematykę utworu • odnajduje środki stylistyczne oraz wyjaśnia ich funkcję • interpretuje znaczenie tytułu • określa nastrój utworu

          • nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim czytany tekst

          • wyraża własny sąd na temat wiersza

          95

          Zagadka Mony Lisy

          Roz. 5 Na skrzydłach fantazji, s. 225‒226

          1

          I.1.1 I.1.3

          • relacjonuje treść fragmentu • wymienia propozycje interpretacji obrazu Leonarda da Vinci • określa główną myśl tekstu • interpretuje ostatnie zdanie tekstu

          • wypowiada się na temat zaprezentowanych wariacji na temat obrazu Mona Lisa

          96

          Co już wiemy o wypowiedzeniach?

          , rozdział 5 Na skrzydłach fantazji, s. 227‒228

          1

          II.1.11 II.1.12

          II.1.13

          • prezentuje podział wypowiedzeń • wskazuje typy wypowiedzeń w tekstach • przekształca równoważniki zdań w zdania • łączy wypowiedzenia tak, aby powstały zdania złożone • zdania pojedyncze nierozwinięte przekształca w zdania pojedyncze rozwinięte

          97

          Jak łączą się wyrazy w zdaniu.

           Roz. 5 Na skrzydłach fantazji, s. 229‒231

          1

          II.1.10

          • definiuje rodzaje związków wyrazowych • w zdaniu wskazuje wyrazy, które tworzą związki wyrazowe

          • klasyfikuje związki wyrazowe • wskazuje wyrazy poza związkami w zdaniu

          98

          Przecinek w zdaniu pojedynczym – przypomnienie wiadomości.

           Roz.5 Na skrzydłach fantazji, s. 232‒233

          1

          II.4.2

           

          • wymienia zasady stosowania przecinka w zdaniu pojedynczym • w zdaniu wskazuje miejsca, w których należy postawić przecinki • koryguje tekst pod kątem interpunkcji w zdaniach pojedynczych • tworzy tekst poprawnie stosując przecinki

          99

          To już umiem! Podsumowanie i powtórzenie.

          Roz. 5 Na skrzydłach fantazji, s. 234

          1

          IV.2 IV.3

          • selekcjonuje i hierarchizuje wiadomości zdobyte podczas lekcji  • powtarza i utrwala wiadomości

          100

          Sprawdzian z rozdziału 5.

           

          1

          I.2.1 I.2.2 I.2.3 I.2.5

           

          • czyta ze zrozumieniem tekst nieliteracki

          • formułuje odpowiedzi na pytania do tekstu

          101

          Dyktando nr 5.

           

          1

           

           

          102

          103

          Co było na początku?

          Roz. 6 A było to dobre, s. 238‒242

          2

          I.1.1 I.1.4 I.1.6 I.1.7

          I.1.9 I.1.11 I.1.12

          I.1.14 I.1.15 I.1.17

          I.1.18 I.1.19 I.1.20

           

           

           

          • relacjonuje treść fragmentu • porządkuje informacje zaprezentowane w tekście • omawia relacje pomiędzy Bogiem a człowiekiem we fragmencie • bierze udział w rozmowie na temat funkcji powtórzeń w tekście

          • nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim czytany tekst

          • wyraża własny sąd na temat fragmentu • relacjonuje treść wiersza • wypowiada się na temat podmiotu lirycznego  • omawia sposób przedstawienia Boga w wierszu • określa problematykę utworu • odnajduje środki stylistyczne oraz wyjaśnia ich funkcję • charakteryzuje nastrój utworu • nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim czytany tekst  • wyraża własny sąd na temat wiersza

          104

          Pierwsi ludzie.

          Roz. 6 A było to dobre, s. 242‒244

          1

          I.2.2 I.2.3

           

          • relacjonuje treść fragmentu • określa temat i główną myśl tekstu • odnosi opis Anny Kamieńskiej do pierwowzoru biblijnego • omawia sposób przedstawienia Boga we fragmencie • interpretuje znaczenie wyrażeń niedosłownych

          105

          Daj mi Boże Ewę!

           Roz. 6 A było to dobre, s. 245‒247

          1

          I.1.1 I.1.7 I.1.9

          I.1.10 I.1.11 I.1.12

          I.1.13 I.1.14 I.1.16

          I.1.17 I.1.18 I.1.19

          I.2.8

          • relacjonuje treść fragmentu • omawia elementy świata przedstawionego do  • omawia sposób w jaki fragmenty odnoszą się do Biblii • charakteryzuje bohaterów fragmentu • określa tematykę oraz problematykę fragmentu • nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim czytany tekst  • wyraża własny sąd o postaciach i zdarzeniach  • wyjaśnia, w jaki sposób przedstawienie Adama i Ewy nawiązuje do stereotypów związanych z płcią • odnosi problematykę poruszoną we fragmencie do swoich własnych doświadczeń

          106

          Motywy biblijne.

          Roz. 6 A było to dobre, s. 248‒250

          1

          I.2.2 II.2.5

          • wymienia motywy biblijne obecne w kulturze

          • omawia pochodzenie wskazanych motywów biblijnych • porównuje wybrane motywy biblijne z motywami pochodzącymi z mitologii • wymienia związki frazeologiczne pochodzące z Biblii • wyjaśnia znaczenie oraz pochodzenie oraz znaczenie związków frazeologicznych pochodzących z Biblii • odnajduje motywy biblijne w tekstach kultury

          107

          Czy ziarno wyda plon?

           Roz.6 A było to dobre, s. 251‒252

          1

          I.1.3 I.1.4 I.1.7

          I.1.12 I.1.14 I.1.15

          I.1.17 I.1.19 I.1.20

          • relacjonuje treść przypowieści • wyjaśnia metaforyczne znaczenie przypowieści • odnajduje w tekście cechy gatunkowe przypowieści • wyraża własny sąd o tekście • wskazuje wartości zaprezentowane we fragmencie

          108

          Bądź jak miłosierny Samarytanin!

          Roz. 6 A było to dobre, s. 252‒253

          1

          I.1.3 I.1.4 I.1.7

          I.1.12 I.1.14 I.1.15

          I.1.17 I.1.19 I.1.20

          • relacjonuje treść fragmentu • określa tematykę oraz problematykę fragmentu • omawia zachowanie bohaterów przypowieści • formułuje przesłanie przypowieści • odnosi wydarzenia opisane w przypowieści do swoich doświadczeń

          109

          Jak wykorzystać swoje talenty?

          Roz.6 A było to dobre, s. 254‒255

          1

          I.1.3 I.1.4 I.1.7

          I.1.12 I.1.14 I.1.15

          I.1.17 I.1.19 I.1.20

          • relacjonuje treść przypowieści • wyjaśnia metaforyczne znaczenie przypowieści • odnajduje w tekście cechy gatunkowe przypowieści • wyraża własny sąd o tekście • wskazuje wartości zaprezentowane we fragmencie

          110

          Wartość przygotowań.

           Roz. 6 A było to dobre, s. 255‒256

          1

          I.1.3 I.1.4 I.1.7

          I.1.12 I.1.14 I.1.15

          I.1.17 I.1.19 I.1.20

          • relacjonuje treść przypowieści • wyjaśnia metaforyczne znaczenie przypowieści • odnajduje w tekście cechy gatunkowe przypowieści • wyraża własny sąd o tekście • wskazuje wartości zaprezentowane we fragmencie

          111

          Dobroczyńca ludzkości – Prometeusz.

          Roz. 6 A było to dobre, s. 256‒259

          1

          I.1.2 I.1.3 I.1.7 I.1.9

          I.1.11 I.1.12 I.1.14

          I.1.19 I.1.20

          • relacjonuje treść mitu • charakteryzuje bohatera fragmentu • określa tematykę oraz problematykę fragmentu • wskazuje cechy mitu w czytanym fragmencie • wymienia elementy realistyczne i fantastyczne • nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim tekst  • wyraża własny sąd o postaciach i zdarzeniach

          112

          113

          Miłość silniejsza niż śmierć.

          Roz. 6 A było to dobre, s. 260‒265

          2

          I.1.1 I.1.2 I.1.3 I.1.4

          I.1.6 I.1.7 I.1.9

          I.1.11 I.1.12 I.1.14

          I.1.15 I.1.17 I.1.18

          I.1.19 I.1.20

           

           

           

          • relacjonuje treść mitu • charakteryzuje bohaterów fragmentu • określa tematykę oraz problematykę mitu

          • wskazuje cechy mitu w czytanym fragmencie

          • nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim tekst • wyraża własny sąd o postaciach i zdarzeniach • wypowiada się na temat Odyseusza • relacjonuje treść wiersza • wskazuje adresata lirycznego • omawia temat i problematykę utworu • odnajduje środki stylistyczne oraz określa ich funkcję • charakteryzuje nastrój utworu • nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim czytany tekst  • wyraża własny sąd na temat wiersza

          114

          W świecie mitów.

          Roz. 6 A było to dobre, s. 266‒268

          1

          I.2.2 II.2.5

          • wymienia najważniejsze postacie z mitologii • opisuje najważniejsze postacie z mitologii greckiej • wskazuje teksty kultury współczesnej, w której obecne są motywy biblijne • omawia przyczyny wpływu mitologii na kulturę wieków późniejszych

          115

          116

          Jak napisać opowiadanie twórcze na podstawie mitu lub przypowieści?

          • podręcznik NOWE Słowa na start! 6, rozdział 6 A było to dobre, s. 269‒271

          2

          III.2.1 III.2.3

          • definiuje opowiadanie twórcze na podstawie mitu czy przypowieści • proponuje alternatywne zakończenie wybranego mitu lub przypowieści • tworzy plan wydarzeń opowiadania twórczego • redaguje opowiadanie twórcze na podstawie mitu czy przypowieści

          117

           Użyj nawiasu – ćwiczenia.

          Roz. 6 A było to dobre, s. 277

          1

          II.4.2

          • relacjonuje zasady użycia nawiasu • wyjaśnia, dlaczego w podanym tekście zastosowano nawiasy

          • uzupełnia podany tekst o nawiasy • redaguje tekst z użyciem nawiasów

          118

          119

          Pisownia wyrazów obcych.

           Roz. 6 A było to dobre, s. 281‒282

          2

          II.4.1

          • wymienia sposoby zapisywania wyrazów obcego pochodzenia • uzupełnia podany tekst odpowiednią formą wyrazu obcego • wstawia do tekstu właściwie zapisane słowa obcego pochodzenia • stosuje oryginalną oraz spolszczoną wersję zapisu wyrazów obcych

          120
          121

          Jak rozpoznać zdania złożone współrzędnie i podrzędnie?

          Roz. 6 A było to dobre, s. 283‒285

          2

          II.1.12

          • definiuje zdanie złożone • wymienia cechy zdań złożonych współrzędnie i zdań złożonych podrzędnie

          • rozpoznaje zdania złożone współrzędnie i podrzędnie

          • wykonuje wykresy zdań złożonych

          122

          123

           Jak rozpoznać typy zdań złożonych współrzędnie?

          Roz. 6 A było to dobre, s. 286‒287

          2

          II.1.12

          • wymienia cechy różnych typów zdań współrzędnych

          • rozpoznaje poszczególne typy zdań złożonych współrzędnie • wykonuje wykresy zdań współrzędnych

          • tworzy i zapisuje zdania złożone współrzędnie

          124

           Podsumowanie i powtórzenie

          Roz. 6 A było to dobre, s. 288

          1

          IV.2 IV.3

          • selekcjonuje i hierarchizuje wiadomości zdobyte podczas lekcji  • powtarza i utrwala wiadomości

          125

          Sprawdzian wiadomości z rozdziału 6.

           

          1

           

           

          126

          Dyktando nr 6.

           

          1

           

           

          127

          Test diagnozujący.

           

          1

           

           

          128

           Zdziwienie światem.

          Roz. 7 Spotkania z naturą, s. 292‒293

          1

          I.1.1 I.1.4 I.1.5 I.1.6

          I.1.9 I.1.12 I.1.14

          I.1.15 I.1.17 I.1.18

          • relacjonuje treść wiersza • wypowiada się na temat podmiotu lirycznego • określa temat i problematykę utworu • odnajduje środki stylistyczne oraz wyjaśnia ich funkcję • interpretuje znaczenie tytułu

          • charakteryzuje nastrój utworu • nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim czytany tekst  • wyraża własny sąd na temat wiersza

          129

          130

          Jak napisać list oficjalny?

          Roz. 7 Spotkania z naturą, s. 299‒301

          2

          III.2.1

           

          • definiuje list oficjalny • wymienia części, z których składa się list oficjalny • wybiera argumenty adekwatne do określonego listu oficjalnego

          • przekształca podaną wiadomość w list oficjalny

          • koryguje podany przykład listu oficjalnego • tworzy list oficjalny

          131

          Jak kulturalnie się porozumiewać?

           Roz. 7 Spotkania z naturą, s. 302‒304

          1

          II.2.1 II.2.2

          • wyjaśnia, w jakich sytuacjach używa się oficjalnej a w jakich – nieoficjalnej odmiany języka • podaje cechy języka potocznego • wymienia elementy składające się na etykietę językową • wskazuje różnice pomiędzy językiem mówionym a językiem pisanym

          • dostosowuje odmianę języka do sytuacji społecznej

          • dzieli wskazane sformułowania na przynależące do oficjalnej odmiany języka oraz te przynależące do nieoficjalnej  • tworzy tekst stosowny do podanej sytuacji społecznej 

          132

          Co już wiemy o głoskach i sylabach?

           Roz.7 Spotkania z naturą, s. 305‒307

          1

          II.3.5

          • definiuje głoski, sylaby i litery • dzieli głoski na samogłoski i spółgłoski • dzieli wyrazy na głoski i litery • odróżnia spółgłoski miękkie od twardych

          • wskazuje słowa, w których litera i oznacza tylko miękkość głoski, w których – tworzy sylabę

          133

          134

          Jak rozróżnić głoski dźwięczne i bezdźwięczne oraz ustne i nosowe?

          Roz. 7 Spotkania z naturą, s. 307‒310

          2

          II.3.5

          • wymienia cechy głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych • wymienia cechy głosek ustnych i nosowych • wskazuje głoski dźwięczne i bezdźwięczne w podanych wyrazach • wskazuje głoski ustne i nosowe w podanych wyrazach • odróżnia głoski dźwięczne od bezdźwięcznych oraz ustne od nosowych

          135

          Jak akcentować wyrazy? Jak intonować zdania?

          Roz. 7 Spotkania z naturą, s. 310‒311

          1

          II.3.5

          • identyfikuje akcent paroksytoniczny, jako dominujący w języku polskim • wymienia sytuacje, kiedy akcentujemy wyrazy na trzecią i na czwartą sylabę od końca • wskazuje akcent w podanych wyrazach • czyta podany tekst poprawnie akcentując wszystkie wyrazy • definiuje słowo intonacja

          136

          137

          Pisownia wyrazów z ó, u, rz, ż, ch, h.

          Roz. 7 Spotkania z naturą, s. 312‒317

          2

          II.4.1

          • wylicza zasady pisowni ó i u, rz i ż oraz ch i h

          • uzupełnia podane słowa odpowiednimi literami

          • podaje wyrazy pokrewne uzasadniające pisownię

          • poprawnie zapisuje podane słowa • tworzy tekst, w którym stosuje poprawną pisownię wyrazów z ó, u, rz, ż, ch, h

          138

           Jak poprawnie używać średnika?

          Roz. 7 Spotkania z naturą, s. 319‒320

          1

          II.4.2

          • wyjaśnia, do czego służy średnik w wypowiedzeniach

          • określa, w jakim celu został użyty średnik we wskazanym tekście • uzupełnia podany tekst średnikami • układa tekst z zastosowaniem średników

          139

          Walka z plastikiem.

           Roz. 7 Spotkania z naturą, s. 321‒323

          1

          I.2.1 I.2.3 I.2.4 I.2.6

           

          • relacjonuje treść fragmentu • identyfikuje wypowiedź jako tekst publicystyczny • określa temat i główną myśl tekstu • wyjaśnia, w jakim celu autor przywołuje dane wyrażone liczebnikami  • omawia funkcję śródtytułów

          • odróżnia informacje o faktach od opinii • wyraża własny sąd o temacie artykułu • wskazuje i nazywa wartości opisane w artykule

          140

          Marcin Szczygielski "Za niebieskimi drzwiami"– wprowadzenie do lektury.

          Marcin Szczygielski "Za niebieskimi drzwiami"

          1

          I.1.1 I.1.2 I.1.3

           

          • omawia elementy świata przedstawionego

          141

          Podążaj za zapachem pudru … - porządkujemy wydarzenia.

          Marcin Szczygielski "Za niebieskimi drzwiami"

          1

          I.1.7 I.1.9 I.1.10

          I.1.11

           

          • wskazuje cechy powieści fantasy w utworze• określa tematykę oraz problematykę utworu

          142

          O tajemnicy snu..

          Marcin Szczygielski "Za niebieskimi drzwiami"

          1

          I.1.12 I.1.13 I.1.14

          I.1.16

           

          • charakteryzuje bohaterów pierwszoplanowych oraz drugoplanowych • nazywa uczucia, których doświadczają bohaterowie

          143

          Piszemy charakterystykę Łukasza Borskiego

          Marcin Szczygielski "Za niebieskimi drzwiami"

          1

          I.1.17 I.1.18

           

          Pisze charakterystykę bohatera, wyraża są o postaci.

          144

          Sprawdzian wiadomości z lektury.

          Marcin Szczygielski "Za niebieskimi drzwiami"

          1

          I.1.19 I.1.20

           

          145

          To już umiem! - Podsumowanie i powtórzenie.

           Roz.7 Spotkania z naturą, s. 324

          1

          IV.2 IV.3

          • selekcjonuje i hierarchizuje wiadomości zdobyte podczas lekcji  • powtarza i utrwala wiadomości

           

           

           

           

Lorem ipsum...