• Iwona Kowalczyk

          • Rozkład materiału z j. polskiego kl. VI NE.

          • L.p.

            Temat lekcji

            Dział

            Liczba godzin na realiza

            -cję

            Podstawa programowa

            Komentarz

            1,2

            Lekcja organizacyjna. Wymagania i zasady oceniania, kryteria oceniania z j. polskiego.

             Lekcja organizacyjna

            2

             

            Wyjaśnienie zasad oceniania w klasie VI

            3

            Nowy uczeń w klasie.

            Roz. 1. Inni, obcy, tacy sami? 6, s. 10‒13

            1

            I.1.1 I.1.7 I.1.9

            I.1.10 I.1.11 I.1.12

            I.1.13 I.1.14 I.1.16

            I.1.17 I.1.18 I.1.19

            I.1.20

            • relacjonuje treść fragmentu, ustala kolejność zdarzeń

            • omawia elementy świata przedstawionego • określa tematykę oraz problematykę fragmentu • nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim czytany tekst • określa doświadczenia bohaterów literackich i porównuje je z własnymi  • wyraża własny sąd o postaciach i zdarzeniach  • wskazuje wartości w utworze oraz określa wartości ważne dla bohaterów

            4

            Uszy do góry!

             Roz. 1. Inni, obcy, tacy sami?, s. 14‒16

            1

            I.1.1 I.1.7 I.1.9

            I.1.10 I.1.11 I.1.12

            I.1.13 I.1.14 I.1.16

            I.1.17 I.1.18I.1.19

            I.1.20

            • relacjonuje treść fragmentu, ustala kolejność zdarzeń

            • omawia elementy świata przedstawionego • określa tematykę oraz problematykę fragmentu • nazywa uczucia, których doświadcza bohaterka  • rozmawia o wrażeniach, jakie wzbudza w nim czytany tekst

            • wyraża własny sąd o postaciach i zdarzeniach  • wskazuje wartości w utworze oraz określa wartości ważne dla bohaterów

            5

            Kiedy przestajemy być dziećmi?

            Roz.1. Inni, obcy, tacy sami?, s. 17

            1

            I.1.1 I.1.4 I.1.9

            I.1.12 I.1.14 I.1.15

            I.1.17

            • relacjonuje treść wiersza • omawia znaczenie puenty utworu • wskazuje podmiot liryczny • nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim czytany tekst  • wyraża własny sąd na temat wiersza • określa problematykę utworu

            6,7,8

            Co już wiemy o odmiennych częściach mowy?

            Roz.1. Inni, obcy, tacy sami?, s. 21‒25

            3

            II.1.1 II.1.2 II.1.4

            • rozpoznaje i wskazuje odmienne części mowy

            • odróżnia części mowy odmienne od nieodmiennych

            • wymienia kategorie gramatyczne poszczególnych części mowy • rozpoznaje formę wskazanej części mowy  • stosuje właściwe formy odmiennych części mowy w kontekście

            9,

            Rafał Kosik,

            „Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych ludzi” – wprowadzenie do lektury.

            Roz.1. Inni, obcy, tacy sami?, s. 26‒34

            1

            I.1.1 I.1.2 I.1.3 I.1.7

            I.1.9 I.1.10 I.1.11

             

            • relacjonuje treść lektury, ustala kolejność zdarzeń

            • wskazuje wątek główny i wątki poboczne

            określa tematykę oraz problematykę utworu  

            10,

            Gimnazjum czy Hogward?

            Rafał Kosik,

            „Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych ludzi”

            1

            I.1.12 I.1.13 I.1.14

             

            • charakteryzuje narratora  • rozróżnia elementy realistyczne i fantastyczne w utworze • omawia elementy świata przedstawionego • charakteryzuje bohaterów pierwszoplanowych •

            11,

            Mali detektywi są wśród nas!

            Rafał Kosik,

            „Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych ludzi”

            1

            I.1.16 I.1.17 I.1.18

             

            • nazywa uczucia, których doświadczają bohaterowie  •rozmawia o wrażeniach, jakie wzbudza w nim czytany tekst  • określa doświadczenia głównych bohaterów i porównuje je z własnymi 

            12,

            Co jest największym skarbem? - o problematyce utworu.

            Rafał Kosik,

            „Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych ludzi”

            1

            I.1.19 I.1.20

            wyraża własny sąd o postaciach i zdarzeniach  • wskazuje wartości w utworze oraz określa wartości ważne dla bohaterów

            13

            Sprawdzian z lektury.

            Rafał Kosik,

            „Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych ludzi”

            1

             

             

            14,15

            Jak napisać charakterystykę?

            Roz. 1. Inni, obcy, tacy sami?, s. 35‒37

            2

            III.1.3 III.1.4 III.1.5

             

            • wskazuje różnice pomiędzy charakterystyką a opisem postaci • odnajduje w tekście przykłady ilustrujące wskazane cechy charakteru  • przygotowuje materiały do napisania charakterystyki • tworzy plan charakterystyki wskazanego bohatera literackiego

            • redaguje charakterystykę wskazanego bohatera literackiego  • stosuje zasady budowania akapitów

            16

            Jak korzystać ze słownika poprawnej polszczyzny?

             Roz. 1. Inni, obcy, tacy sami?, s. 40‒41

            1

            IV.3 IV.4 IV.5

            • odnajduje hasło w słowniku poprawnej polszczyzny

            • wykorzystuje słownik poprawnej polszczyzny przy tworzeniu tekstów • wyszukuje w słowniku potrzebne informacje • przygotowuje wyjaśnienia, które pomagają zrozumieć przyczynę danej formy zapisu

            17

            Człowiek wobec świata.

             Roz. 1. Inni, obcy, tacy sami?, s. 46‒47

            1

            I.1.1 I.1.4 I.1.9

            I.1.12 I.1.14 I.1.15

            I.1.17

             

            • relacjonuje treść wiersza • wskazuje podmiot liryczny

            • wypowiada się na temat podmiotu lirycznego

            • odnajduje epitety i określa ich funkcję • nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim czytany tekst  • wyraża własny sąd na temat wiersza • określa problematykę utworu

            18,19

            Ach, te końcówki!

            Roz. 1. Inni, obcy, tacy sami?, s. 52‒53

            2

            II.4.1

            • relacjonuje zasady pisowni zakończeń -dztwo, -dzki oraz -ctwo, -cki • wyjaśnia przyczyny zapisu podanych wyrazów • tworzy poprawnie przymiotniki od podanych rzeczowników • wskazuje właściwe formy wyrazów

            20

            To już umiem!  Podsumowanie i powtórzenie.

            Roz.1. Inni, obcy, tacy sami?, s. 54

            1

            IV.2 IV.3

            • selekcjonuje i hierarchizuje wiadomości zdobyte podczas lekcji  • powtarza i utrwala wiadomości

            21

            Sprawdzian z rozdziału 1.

             

            1

            I.2.1 I.2.2 I.2.3 I.2.5

             

            22

            Test diagnozujący.

             

            1

             

            Test diagnozujący wiedzę i umiejętności po kl. V.

            23

            Dyktando nr 1.

             

            1

             

             

            24

            Najtrudniej załatwić prostą sprawę.

            Roz. 2 Trudne sprawy, s. 57

            1

            I.2.7 I.2.8 I.2.11

             

            • opisuje obraz • nazywa barwy, użyte przez malarza

            • interpretuje funkcję barw • omawia kompozycję obrazu  • wypowiada się na temat sposobu przedstawienia postaci  • prezentuje skojarzenia, związane z obrazem • wyraża swoją opinię na temat obrazu

            25

            Ważne pytania.

            Roz. 2 Trudne sprawy, s. 58‒59

            1

            I.1.7 I.1.12 I.1.14

            I.1.17 I.1.19 I.1.20

            • relacjonuje treść fragmentu • przytacza pytania zadane w tekście • wyjaśnia, na czym polega pytanie filozoficzne • wyraża własną opinię na temat zagadnień poruszonych w tekście • definiuje pojęcie szczęścia

            26

            Poetycki obraz jesieni.

             Roz. 2 Trudne sprawy, s. 60‒61

            1

            I.1.1 I.1.4 I.1.12

            I.1.14 I.1.15 I.1.17

             

            • relacjonuje treść wiersza • odnajduje anafory i przenośnie oraz określa ich funkcję • wyjaśnia znaczenia dosłowne i przenośne w wierszu • określa nastrój utworu • nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim czytany tekst  • wyraża własny sąd na temat wiersza • określa problematykę utworu

            27

            „Nie spieszcie się tak moje małe” – wiersz o dorastaniu.

             Roz. 2 Trudne sprawy, s. 64‒65

            1

            I.1.1 I.1.4 I.1.9

            I.1.12 I.1.14 I.1.15

            I.1.17

             

            • relacjonuje treść wiersza • wypowiada się na temat podmiotu lirycznego i wskazuje adresata lirycznego

            • określa problematykę utworu • odnajduje przenośnie oraz wyjaśnia ich funkcję • tłumaczy znaczenia dosłowne i przenośne w wierszu • charakteryzuje nastrój utworu • nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim czytany tekst  • wyraża własny sąd na temat wiersza • wskazuje i omawia różnice pomiędzy dorosłością a dzieciństwem

            28

            Moja mama jest wśród gwiazd.

            Roz. 2 Trudne sprawy, s. 66‒69

            1

            I.1.1 I.1.7 I.1.9

            I.1.10 I.1.11 I.1.12

            I.1.13 I.1.14 I.1.16

            I.1.17 I.1.18 I.1.19

            I.2.8

            • relacjonuje treść fragmentu, ustala kolejność zdarzeń

            • omawia elementy świata przedstawionego

            • charakteryzuje narratora oraz bohaterów fragmentu

            • rozróżnia narrację pierwszoosobową i trzecioosobową oraz wskazuje ich funkcje we fragmencie • określa tematykę oraz problematykę fragmentu • nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim czytany tekst  • wyraża własny sąd o postaciach i zdarzeniach  • wskazuje wartości w utworze oraz określa wartości ważne dla bohaterów • odnosi problematykę poruszoną we fragmencie do swoich własnych doświadczeń

            29,30

            Jak opisać przeżycia wewnętrzne?

            Roz.2 Trudne sprawy, s. 70‒72

            2

            III.2.1 III.2.3

             

            • wymienia cechy opisu przeżyć wewnętrznych

            • przygotowuje materiały do napisania opisu przeżyć wewnętrznych • tworzy plan opisu przeżyć wewnętrznych • redaguje opis przeżyć wewnętrznych

            • stosuje zasady budowania akapitów

            31

            Czym różnią się czasowniki dokonane od niedokonanych?

            Roz. 2 Trudne sprawy, s. 75‒76

            1

            II.1.3

            • uzupełnia zdania właściwymi formami czasowników

            • tworzy czasowniki dokonane od niedokonanych

            • wskazuje formy dokonane w tekście • stosuje czasowniki dokonane i niedokonane w odpowiednim kontekście

            32

            Jaką funkcję pełnią czasowniki w stronie czynnej i biernej?

            Roz.2 Trudne sprawy, s. 77‒78

            1

            II.1.5

            • wskazują zdania, w których podmiot nie jest wykonawcą czynności • przekształca czasowniki ze strony czynnej na bierną i z biernej na czynną

            • wskazuje czasowniki nieprzechodnie • wymienia sytuacje, w których używa się strony biernej i wyjaśnia dlaczego

            33

            Pisownia trudnych form czasowników.

             Roz. 2 Trudne sprawy, s. 79‒80

            1

            II.4.1

            • wskazuje różnice w wymowie i pisowni podanych bezokoliczników • wyjaśnia zasady pisowni końcówek bezokoliczników • tworzy formy osobowe do podanych bezokoliczników • tworzy bezokoliczniki od podanych form osobowych • używa trudnych form czasowników w dłuższym tekście

            34,35

             Jaką funkcję pełnią zaimki?

             Roz. 2 Trudne sprawy, s. 85‒87

            2

            II.1.1 II.1.6

             

            • wymienia rodzaje zaimków • używa zaimków w odpowiednim kontekście • zastępuje różne wyrazy zaimkami • tworzy odpowiednie formy podanych zaimków • wskazuje, jakie części mowy zastępują podane zaimki • wymienia zasady używania dłuższych i krótszych form zaimków • używa dłuższych i krótszych form zaimków w odpowiednich kontekstach

            36

            Ludzie telewizji.

            Roz. 2 Trudne sprawy, s. 92‒94

            1

            I.2.8 I.2.9

            • wymienia profesje związane z telewizją • opisuje zadania osób zaangażowanych przy tworzeniu programów telewizyjnych • nazywa cechy, którymi powinni się charakteryzować przedstawiciele poszczególnych profesji • omawia specyfikę telewizji jako medium

            37

            Programy telewizyjne

            Roz.2 Trudne sprawy, s. 98‒100

            1

            I.2.8 I.2.9

            • wymienia programy telewizyjne • podaje przykłady programów telewizyjnych i klasyfikuje je do właściwych kategorii • wymienia cechy programów telewizyjnych • redaguje tekst informacyjny

            38

            Czy cały czas muszę mieć telefon w dłoni?

            Roz.2 Trudne sprawy, s. 101‒103

            1

            I.2.1 I.2.2 I.2.3 I.2.6

            • relacjonuje treść artykułu • identyfikuje wypowiedź jako tekst publicystyczny • określa temat i główną myśl tekstu • odróżnia informacje o faktach od opinii

            39

            To już umiem! Podsumowanie i powtórzenie.

            Roz. 2 Trudne sprawy, s. 104

            1

            IV.2 IV.3

            • selekcjonuje i hierarchizuje wiadomości zdobyte podczas lekcji  • powtarza i utrwala wiadomości

            40

            Sprawdzian z rozdziału 2.

             

            1

            I.2.1 I.2.2 I.2.3 I.2.5

             

             

            41

            Dyktando nr 2.

             

            1

             

             

            141

            11 listopada – Narodowe Święto Niepodległości.

            Roz. 7 Spotkania z naturą, s. 328‒329

            1

            I.2.1 I.2.3 I.2.4 I.2.6

             

            • relacjonuje treść fragmentu • określa temat i główną myśl tekstu • formułuje w punktach, na czym polega współczesny patriotyzm • omawia funkcję porównania do ogrodnika • wyraża własny sąd o temacie artykułu

            • wskazuje i nazywa wartości opisane w artykule

            42,43

            „Bajki” Ignacego Krasickiego – co to jest morał?

            Roz. 3 Jacy jesteśmy?, s. 108‒111

            2

            I.1.1 I.1.2 I.1.3 I.1.4

            I.1.5 I.1.7 I.1.12

            I.1.14 I.1.16 I.1.17

            I.1.18 I.1.19 I.1.20

            • wypowiada się na temat Ignacego Krasickiego

            • relacjonuje treść bajek • wskazuje uosobienia w bajkach i określa ich funkcję • definiuje bajkę i wskazuje w utworach cechy tego gatunku • określa morał w bajkach  • odnosi problematykę bajek do własnych doświadczeń • wyraża własny sąd o postaciach i zdarzeniach • wskazuje wartości, o których mowa w utworach

            44

            O przedrzeźnianiu.

            Roz. 3 Jacy jesteśmy?, s. 111‒112

            1

            I.1.1 I.1.2 I.1.3 I.1.4

            I.1.5 I.1.7 I.1.12

            I.1.14 I.1.16 I.1.17

            I.1.18 I.1.19 I.1.20

            • relacjonuje treść bajki • wskazuje uosobienia w bajce i określa ich funkcję • definiuje bajkę i wskazuje w utworze cechy tego gatunku • określa różnice pomiędzy bajką a baśnią • wskazuje morał w bajce

            • odnosi problematykę bajki do własnych doświadczeń

            • wyraża własny sąd o postaciach i zdarzeniach • wskazuje wartości, o których mowa w utworze

            45

            Czy jaskółki lubią spółki?

            Roz. 3 Jacy jesteśmy?, s. 113‒114

            1

            I.1.1 I.1.2 I.1.3 I.1.4

            I.1.5 I.1.7 I.1.12

            I.1.14 I.1.16 I.1.17

            I.1.18 I.1.19 I.1.20

            • relacjonuje treść bajki • wskazuje uosobienia w bajce i określa ich funkcję • definiuje bajkę i wskazuje w utworze cechy tego gatunku • określa morał w bajce

            • odnosi problematykę bajki do własnych doświadczeń

            • wyraża własny sąd o postaciach i zdarzeniach

            • wskazuje wartości, o których mowa w utworze

            46

             Jak korzystać ze słownika terminów literackich?

            Roz.3 Jacy jesteśmy?, s. 115‒116

            1

            IV.5 IV.6 IV.7

            • odnajduje żądane hasła w słowniku terminów literackich  • przy redagowaniu tekstu korzysta ze słownika terminów literackich  • zwraca uwagę na typy definicji słownikowych, określa ich swoistość • rozwija umiejętność krytycznej oceny pozyskanych informacji

            47

            Jak dyskutować?

            Roz. 3 Jacy jesteśmy?, s. 120‒122

            1

            III.1.1 III.1.2

             

            • wyjaśnia, czym różni się teza od hipotezy oraz argument od przykładu

            • formułuje tezę i argumenty do podanego problemu

            • formułuje argumentację do podanej tezy

            • aktywnie uczestniczy w dyskusji

            • rozróżnia argumenty odnoszące się do faktów i logiki oraz odwołujące

            się do emocji

            48

            Jeśli rozmawiać to tylko na argumenty!

            Roz.3 Jacy jesteśmy?, s. 123‒125

            1

            III.1.1 III.1.2

             

            • wyjaśnia różnice pomiędzy argumentami odwołującymi się do faktów i logiki a argumentami emocjonalnymi • gromadzi argumenty do podanych tez

            • formułuje tezę do podanych argumentów • wskazuje w podanym tekście argumenty odwołujące się do faktów i logiki oraz argumenty emocjonalne • tworzy argumentację potwierdzającą podaną tezę oraz zaprzeczającą jej • wskazuje w podanym tekście argumenty oraz przykłady

            49

            Czy muszę być ideałem?

            Roz. 3 Jacy jesteśmy?, s. 128‒129

            1

            I.1.1 I.1.4 I.1.12

            I.1.14 I.1.15 I.1.17

            I.1.18 I.2.8

            • relacjonuje treść wiersza • odnajduje apostrofę i przenośnie oraz określa ich funkcję • wyjaśnia znaczenia dosłowne i przenośne w wierszu • określa nastrój utworu • nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim czytany tekst  • wyraża własny sąd na temat wiersza • określa problematykę utworu

            50,51

            Pod, bliżej, ale – o czym mowa?

            Roz. 3 Jacy jesteśmy?, s. 130‒132

            2

            II.1.1 II.1.2

            • wymienia cechy nieodmiennych części mowy

            • odróżnia nieodmienne części mowy od odmiennych

            • tworzy przysłówki od podanych przymiotników

            • używa przysłówków w tekście • posługuje się przyimkami i spójnikami w tekście • rozpoznaje nieodmienne części mowy w tekście

            52,53

             Jaką funkcję pełnią wykrzyknik i partykuła?

            Roz.3 Jacy jesteśmy?, s. 136‒138

            2

            II.1.1 II.1.2

            • wymienia cechy nieodmiennych części mowy: wykrzyknika i partykuły • odróżnia nieodmienne części mowy od odmiennych  • wskazuje w tekście wykrzykniki i partykuły• używa wykrzykników i partykuł w tekście

            54,55

            Pisownia nie z różnymi częściami mowy.

            Roz. 3 Jacy jesteśmy?, s. 133‒135

            2

            II.4.1

            • relacjonuje zasady łącznej i rozdzielnej pisowni partykuły nie • odnajduje w tekście błędne zapisy nie z różnymi częściami mowy • uzasadnia pisownię nie z różnymi częściami mowy w podanych przykładach

            • stosuje zasady poprawnej pisowni nie  z różnymi częściami mowy we własnym tekście

            56

             Nie bójmy się dwukropka!

            Roz. 3 Jacy jesteśmy?, s. 139

            1

            II.4.2

            • relacjonuje zasady używania dwukropka • wskazuje w tekście, gdzie należy postawić dwukropek

            • uzasadnia użycie dwukropka w podanych przykładach • stosuje dwukropek we własnych tekstach

            57

            To już umiem! Podsumowanie i powtórzenie.

            Roz. 3 Jacy jesteśmy?, s. 140

            1

            IV.2 IV.3

            • selekcjonuje i hierarchizuje wiadomości zdobyte podczas lekcji  • powtarza i utrwala wiadomości

            58

            Sprawdzian z rozdziału 3.

             

            1

            I.2.1 I.2.2 I.2.3 I.2.5

             

            59

            Dyktando nr 3.

             

            1

             

             

             

            „Bóg się rodzi, moc truchleje”

             Roz.7 Spotkania z naturą, s. 330‒331

            1

            I.1.1 I.1.4 I.1.5

            I.1.12 I.1.14 I.1.17

            I.1.18

            • relacjonuje treść wiersza • określa temat utworu

            • wypowiada się na temat specyfiki wiersza Ludwika Jerzego Kerna • omawia funkcję epitetów • wyraża swoją opinię na temat wiersza • przedstawia symbolikę ozdób choinkowych

            60

            Henryk Sienkiewicz „W pustyni i w puszczy” – wiadomości wstępne.

            Roz. 4 Odkrywanie świata, s. 144‒150

            1

            I.1.1 I.1.2 I.1.3

            I.1.7 I.1.17

            • wypowiada się na temat Henryka Sienkiewicza

            • relacjonuje treść lektury, ustala kolejność zdarzeń

            • wskazuje wątek główny i wątki poboczne

            • charakteryzuje narratora

            61

            Śladami Stasia i Nel.

            Henryk Sienkiewicz „W pustyni i w puszczy”

            1

            I.1.9 I.1.10 I.1.11

            I.1.12

            • omawia elementy świata przedstawionego

            • wskazuje cechy powieści przygodowej w utworze

            • charakteryzuje bohaterów pierwszoplanowych oraz drugoplanowych

            62

            Szlakiem afrykańskiej przyrody.

            Henryk Sienkiewicz „W pustyni i w puszczy”

            1

            I.1.13 I.1.14

            I.1.16

             

            • określa tematykę oraz problematykę utworu

            • nazywa uczucia, których doświadczają bohaterowie

            • rozmawia o wrażeniach, jakie wzbudza w nim czytany tekst

            63

            64

            Ze Stasiem nie wahałbym się podróżować – piszemy charakterystykę głównego bohatera.

            Henryk Sienkiewicz „W pustyni i w puszczy”

            2

            I.1.18

            I.1.19

            I.1.20

            • określa doświadczenia głównych bohaterów i porównuje je z własnymi

            • wyraża własny sąd o postaciach i zdarzeniach

            • wskazuje wartości w utworze oraz określa wartości ważne dla bohaterów

            65

            Sprawdzian z lektury.

            Henryk Sienkiewicz „W pustyni i w puszczy”

            1

             

             

            66

            O podróżach zagranicznych – może Afryka lub Chorwacja?

            Roz. 4 Odkrywanie świata, s. 151‒155

            1

            I.2.1 I.2.2 I.2.3 I.2.6

            • relacjonuje treść artykułu • określa temat i główną myśl tekstu • konfrontuje przeczytane informacje z własnymi wyobrażeniami • prezentuje stereotypowy obraz Afryki • wyjaśnia przyczyny zakorzenienia stereotypów na temat Afryki

            67

            Pierwszą podróż odbyłem z tatą.

            Roz. 4 Odkrywanie świata, s. 156‒157

            1

            I.1.1 I.1.4 I.1.6 I.1.9

            I.1.12 I.1.14 I.1.15

            I.1.17 I.1.18

             

             

            • relacjonuje treść wiersza • wypowiada się na temat podmiotu lirycznego i wskazuje adresata lirycznego

            • wyjaśnia przyczynę zastosowania cudzysłowu

            • określa problematykę utworu • odnajduje środki stylistyczne oraz wyjaśnia ich funkcję • tłumaczy znaczenia dosłowne i przenośne w wierszu• charakteryzuje nastrój utworu • nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim czytany tekst  wyraża własny sąd na temat wiersza

            68

            Chodźmy do muzeum!

            Roz. 4 Odkrywanie świata, s. 158‒160

            1

            IV.3

            • podaje rodzaje muzeów • omawia specyfikę poszczególnych muzeów • wymienia znane sobie muzea i przypisuje je do podanych kategorii • opisuje wybrane muzeum

            69

            70

            Co już wiemy o częściach zdania?

             Roz. 4 Odkrywanie świata, s. 161‒165

            2

            II.1.8

            • wymienia części zdania • charakteryzuje poszczególne części zdania • wskazuje w podanych zdaniach poszczególne części • przekształca zdania tak, aby zastosować inny rodzaj podmiotu

            71

            Jak wyrażamy oczekiwania?

            Roz. 4 Odkrywanie świata, s. 166‒168

            1

            II.2.7 II.3.3 II.3.7

            • wylicza rodzaje perswazji • definiuje perswazję

            • charakteryzuje poszczególne rodzaje perswazji

            • przyporządkowuje sposób wyrażania oczekiwań do sytuacji oraz osoby • formułuje różne sposoby wyrażania oczekiwań

            72

            Znaki interpunkcyjne w dialogach.

            Roz.4 Odkrywanie świata, s. 169‒170

            1

            II.4.2

            • wymienia zasady stosowania interpunkcji w dialogach  • wskazuje miejsca, w których należy postawić myślnik • rozpoznaje, jakich znaków brakuje w podanym tekście • tworzy dialog, stosując zasady interpunkcyjne

            73

            Jak urozmaicić wypowiedź twórczą?

            Roz. 4 Odkrywanie świata, s. 171‒173

            1

            III.2.1

             

            • definiuje wypowiedź twórczą • wymienia elementy urozmaicające wypowiedź twórczą • redaguje dialog urozmaicający akcję podanego tekstu • wzbogaca podany tekst o elementy urozmaicające • tworzy wypowiedź twórczą zawierającą elementy urozmaicające

            74

            Mikołajek w  podróży.

            Roz. 4 Odkrywanie świata, s. 174‒177

            1

            I.1.1 I.1.7 I.1.9

            I.1.10 I.1.11 I.1.12

            I.1.13 I.1.14 I.1.16

            I.1.17 I.1.18 I.1.19

            • relacjonuje treść fragmentu • omawia elementy świata przedstawionego • charakteryzuje narratora oraz bohaterów fragmentu • rozróżnia narrację pierwszoosobową i trzecioosobową oraz określa ich funkcje we fragmencie • wskazuje zdania zawierające fakty i te zawierające opinie • określa tematykę oraz problematykę fragmentu • nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim czytany tekst  • ocenia relację państwa Bongrain z ich wakacyjnego wyjazdu • wyraża własny sąd o postaciach i zdarzeniach

            75

            76

            Pisownia wyrazów wielką i małą literą

            Roz. 4 Odkrywanie świata, s. 178‒181

            2

            II.4.1

            • wymienia zasady pisowni wielką i małą literą

            • uzasadnia pisownię podanych słów• zapisuje poprawnie podane wyrazy • tworzy tekst, w którym stosuje pisownię wyrazów wielką i małą literą

            77

            Czy jesteśmy kosmitami?

            Roz. 4 Odkrywanie świata, s. 186‒187

            1

            I.1.1 I.1.4 I.1.6 I.1.9

            I.1.12 I.1.14 I.1.15

            I.1.17 I.1.18

             

             

            • relacjonuje treść wiersza • wypowiada się na temat podmiotu lirycznego  • określa temat i problematykę utworu • odnajduje środki stylistyczne oraz określa ich funkcję • określa nastrój utworu • nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim czytany tekst  • wyraża własny sąd na temat wiersza

            78

            To już umiem! Podsumowanie i powtórzenie.

             Roz. 4 Odkrywanie świata, s. 188

            1

            IV.2 IV.3

            • selekcjonuje i hierarchizuje wiadomości zdobyte podczas lekcji  • powtarza i utrwala wiadomości

            79

            Sprawdzian z rozdziału 4.

             

            1

             

             

            80

            Dyktando nr 4.

             

            1

             

             

            81

             Ludzie muzyki.

            Roz. 5 Na skrzydłach fantazji, s. 198‒200

            1

            I.2.8 I.2.9

            • wymienia profesje związane z muzyką • opisuje zadania osób zaangażowanych przy tworzeniu muzyki

            • nazywa cechy, którymi powinni się charakteryzować przedstawiciele poszczególnych profesji • omawia specyfikę muzyki jako dziedziny sztuki

            82

             Koncert Wojskiego na rogu.

            Roz. 5 Na skrzydłach fantazji, s. 201‒203

            1

            I.1.1 I.1.4 I.1.6 I.1.9

            I.1.12 I.1.13 I.1.14

             

            • streszcza fragment • omawia świat przedstawiony fragmentu • określa etapy, na które można podzielić koncert Wojskiego  • omawia język fragmentu

            • wskazuje środki stylistyczne i wyjaśnia ich funkcję

            • wymienia cechy wpływające na melodyjność fragmentu

            83

            Recytacja fragmentu „Pana Tadeusza”.

             

            1

             

            Wzorowa recytacja wiersza.

            84 85

            Kompozycja, bomba - pisownia ą, ę oraz om, on, em, en.

             Roz.5 Na skrzydłach fantazji, s. 204‒207

            2

            II.4.1

            • wymienia zasady pisowni ą, ę oraz om, on, em, en

            • uzupełnia wypowiedź podanymi czasownikami w odpowiednich formach

            • wyjaśnia przyczyny zapisu podanych wyrazów

            • tworzy tekst z użyciem poprawnych form

            86

            John Ronald Reuel Tolkien, „Hobbit, czyli tam i z powrotem” – wiadomości wstępne.

            J.R. R. Tolkien, „Hobbit, czyli tam i z powrotem”

            1

            I.1.1 I.1.2 I.1.3

             

            • wypowiada się na temat J. R. R. Tolkiena  • relacjonuje treść lektury, ustala kolejność zdarzeń • wskazuje wątek główny i wątki poboczne

            • charakteryzuje narratora

            87 88

            Od Pagórka do Samotnej Góry – plan wydarzeń.

            Roz.ł 5 Na skrzydłach fantazji, s. 208‒215

            2

            I.1.7 I.1.9 I.1.10

            I.1.11

             

            • omawia elementy świata przedstawionego

            • wskazuje cechy powieści fantasy w utworze

            • charakteryzuje bohaterów pierwszoplanowych oraz drugoplanowych • określa tematykę oraz problematykę utworu

            89

            W świecie Śródziemia – magiczne miejsca i postacie.

            J.R. R. Tolkien, „Hobbit, czyli tam i z powrotem”

            1

            I.1.12 I.1.13 I.1.14

            I.1.16

             

            • nazywa uczucia, których doświadczają bohaterowie

            • nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim czytany tekst

            • charakteryzuje doświadczenia głównych bohaterów i porównuje je z własnymi

            90

            W pewnej norce mieszkał sobie mały Hobbit ….

            J.R. R. Tolkien, „Hobbit, czyli tam i z powrotem”

            1

            I.1.17 I.1.18

             

            • wyraża własny sąd o postaciach i zdarzeniach

            • wskazuje wartości w utworze oraz określa wartości ważne dla bohaterów

            91

            Baśń o przyjaźni i żądzy złota.

            J.R. R. Tolkien, „Hobbit, czyli tam i z powrotem”

            1

            I.1.19 I.1.20

            Wymowa utworu, morał wypływający z baśni.

            92

            Sprawdzian z lektury.

            J.R. R. Tolkien, „Hobbit, czyli tam i z powrotem”

            1

             

             

            93

             Jak napisać opowiadanie twórcze na podstawie baśni czy legendy?

            Roz. 5 Na skrzydłach fantazji, s. 216‒218

            1

            III.2.1 III.2.3

            • definiuje opowiadanie twórcze na podstawie baśni czy legendy • proponuje alternatywne zakończenie wybranej legendy lub baśni • tworzy plan wydarzeń opowiadania twórczego • redaguje opowiadanie twórcze na podstawie baśni czy legendy

            94

            „Pudełko zwane wyobraźnią”

            , rozdział 5 Na skrzydłach fantazji, s. 219‒221

            1

            I.1.1 I.1.4 I.1.5 I.1.6

            I.1.9 I.1.12 I.1.14

            I.1.15 I.1.17 I.1.18

             

             

            • relacjonuje treść wiersza • wypowiada się na temat podmiotu lirycznego i określa adresata lirycznego

            • określa temat i problematykę utworu • odnajduje środki stylistyczne oraz wyjaśnia ich funkcję • interpretuje znaczenie tytułu • określa nastrój utworu

            • nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim czytany tekst

            • wyraża własny sąd na temat wiersza

            95

            Zagadka Mony Lisy

            Roz. 5 Na skrzydłach fantazji, s. 225‒226

            1

            I.1.1 I.1.3

            • relacjonuje treść fragmentu • wymienia propozycje interpretacji obrazu Leonarda da Vinci • określa główną myśl tekstu • interpretuje ostatnie zdanie tekstu

            • wypowiada się na temat zaprezentowanych wariacji na temat obrazu Mona Lisa

            96

            Co już wiemy o wypowiedzeniach?

            , rozdział 5 Na skrzydłach fantazji, s. 227‒228

            1

            II.1.11 II.1.12

            II.1.13

            • prezentuje podział wypowiedzeń • wskazuje typy wypowiedzeń w tekstach • przekształca równoważniki zdań w zdania • łączy wypowiedzenia tak, aby powstały zdania złożone • zdania pojedyncze nierozwinięte przekształca w zdania pojedyncze rozwinięte

            97

            Jak łączą się wyrazy w zdaniu.

             Roz. 5 Na skrzydłach fantazji, s. 229‒231

            1

            II.1.10

            • definiuje rodzaje związków wyrazowych • w zdaniu wskazuje wyrazy, które tworzą związki wyrazowe

            • klasyfikuje związki wyrazowe • wskazuje wyrazy poza związkami w zdaniu

            98

            Przecinek w zdaniu pojedynczym – przypomnienie wiadomości.

             Roz.5 Na skrzydłach fantazji, s. 232‒233

            1

            II.4.2

             

            • wymienia zasady stosowania przecinka w zdaniu pojedynczym • w zdaniu wskazuje miejsca, w których należy postawić przecinki • koryguje tekst pod kątem interpunkcji w zdaniach pojedynczych • tworzy tekst poprawnie stosując przecinki

            99

            To już umiem! Podsumowanie i powtórzenie.

            Roz. 5 Na skrzydłach fantazji, s. 234

            1

            IV.2 IV.3

            • selekcjonuje i hierarchizuje wiadomości zdobyte podczas lekcji  • powtarza i utrwala wiadomości

            100

            Sprawdzian z rozdziału 5.

             

            1

            I.2.1 I.2.2 I.2.3 I.2.5

             

            • czyta ze zrozumieniem tekst nieliteracki

            • formułuje odpowiedzi na pytania do tekstu

            101

            Dyktando nr 5.

             

            1

             

             

            102

            103

            Co było na początku?

            Roz. 6 A było to dobre, s. 238‒242

            2

            I.1.1 I.1.4 I.1.6 I.1.7

            I.1.9 I.1.11 I.1.12

            I.1.14 I.1.15 I.1.17

            I.1.18 I.1.19 I.1.20

             

             

             

            • relacjonuje treść fragmentu • porządkuje informacje zaprezentowane w tekście • omawia relacje pomiędzy Bogiem a człowiekiem we fragmencie • bierze udział w rozmowie na temat funkcji powtórzeń w tekście

            • nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim czytany tekst

            • wyraża własny sąd na temat fragmentu • relacjonuje treść wiersza • wypowiada się na temat podmiotu lirycznego  • omawia sposób przedstawienia Boga w wierszu • określa problematykę utworu • odnajduje środki stylistyczne oraz wyjaśnia ich funkcję • charakteryzuje nastrój utworu • nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim czytany tekst  • wyraża własny sąd na temat wiersza

            104

            Pierwsi ludzie.

            Roz. 6 A było to dobre, s. 242‒244

            1

            I.2.2 I.2.3

             

            • relacjonuje treść fragmentu • określa temat i główną myśl tekstu • odnosi opis Anny Kamieńskiej do pierwowzoru biblijnego • omawia sposób przedstawienia Boga we fragmencie • interpretuje znaczenie wyrażeń niedosłownych

            105

            Daj mi Boże Ewę!

             Roz. 6 A było to dobre, s. 245‒247

            1

            I.1.1 I.1.7 I.1.9

            I.1.10 I.1.11 I.1.12

            I.1.13 I.1.14 I.1.16

            I.1.17 I.1.18 I.1.19

            I.2.8

            • relacjonuje treść fragmentu • omawia elementy świata przedstawionego do  • omawia sposób w jaki fragmenty odnoszą się do Biblii • charakteryzuje bohaterów fragmentu • określa tematykę oraz problematykę fragmentu • nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim czytany tekst  • wyraża własny sąd o postaciach i zdarzeniach  • wyjaśnia, w jaki sposób przedstawienie Adama i Ewy nawiązuje do stereotypów związanych z płcią • odnosi problematykę poruszoną we fragmencie do swoich własnych doświadczeń

            106

            Motywy biblijne.

            Roz. 6 A było to dobre, s. 248‒250

            1

            I.2.2 II.2.5

            • wymienia motywy biblijne obecne w kulturze

            • omawia pochodzenie wskazanych motywów biblijnych • porównuje wybrane motywy biblijne z motywami pochodzącymi z mitologii • wymienia związki frazeologiczne pochodzące z Biblii • wyjaśnia znaczenie oraz pochodzenie oraz znaczenie związków frazeologicznych pochodzących z Biblii • odnajduje motywy biblijne w tekstach kultury

            107

            Czy ziarno wyda plon?

             Roz.6 A było to dobre, s. 251‒252

            1

            I.1.3 I.1.4 I.1.7

            I.1.12 I.1.14 I.1.15

            I.1.17 I.1.19 I.1.20

            • relacjonuje treść przypowieści • wyjaśnia metaforyczne znaczenie przypowieści • odnajduje w tekście cechy gatunkowe przypowieści • wyraża własny sąd o tekście • wskazuje wartości zaprezentowane we fragmencie

            108

            Bądź jak miłosierny Samarytanin!

            Roz. 6 A było to dobre, s. 252‒253

            1

            I.1.3 I.1.4 I.1.7

            I.1.12 I.1.14 I.1.15

            I.1.17 I.1.19 I.1.20

            • relacjonuje treść fragmentu • określa tematykę oraz problematykę fragmentu • omawia zachowanie bohaterów przypowieści • formułuje przesłanie przypowieści • odnosi wydarzenia opisane w przypowieści do swoich doświadczeń

            109

            Jak wykorzystać swoje talenty?

            Roz.6 A było to dobre, s. 254‒255

            1

            I.1.3 I.1.4 I.1.7

            I.1.12 I.1.14 I.1.15

            I.1.17 I.1.19 I.1.20

            • relacjonuje treść przypowieści • wyjaśnia metaforyczne znaczenie przypowieści • odnajduje w tekście cechy gatunkowe przypowieści • wyraża własny sąd o tekście • wskazuje wartości zaprezentowane we fragmencie

            110

            Wartość przygotowań.

             Roz. 6 A było to dobre, s. 255‒256

            1

            I.1.3 I.1.4 I.1.7

            I.1.12 I.1.14 I.1.15

            I.1.17 I.1.19 I.1.20

            • relacjonuje treść przypowieści • wyjaśnia metaforyczne znaczenie przypowieści • odnajduje w tekście cechy gatunkowe przypowieści • wyraża własny sąd o tekście • wskazuje wartości zaprezentowane we fragmencie

            111

            Dobroczyńca ludzkości – Prometeusz.

            Roz. 6 A było to dobre, s. 256‒259

            1

            I.1.2 I.1.3 I.1.7 I.1.9

            I.1.11 I.1.12 I.1.14

            I.1.19 I.1.20

            • relacjonuje treść mitu • charakteryzuje bohatera fragmentu • określa tematykę oraz problematykę fragmentu • wskazuje cechy mitu w czytanym fragmencie • wymienia elementy realistyczne i fantastyczne • nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim tekst  • wyraża własny sąd o postaciach i zdarzeniach

            112

            113

            Miłość silniejsza niż śmierć.

            Roz. 6 A było to dobre, s. 260‒265

            2

            I.1.1 I.1.2 I.1.3 I.1.4

            I.1.6 I.1.7 I.1.9

            I.1.11 I.1.12 I.1.14

            I.1.15 I.1.17 I.1.18

            I.1.19 I.1.20

             

             

             

            • relacjonuje treść mitu • charakteryzuje bohaterów fragmentu • określa tematykę oraz problematykę mitu

            • wskazuje cechy mitu w czytanym fragmencie

            • nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim tekst • wyraża własny sąd o postaciach i zdarzeniach • wypowiada się na temat Odyseusza • relacjonuje treść wiersza • wskazuje adresata lirycznego • omawia temat i problematykę utworu • odnajduje środki stylistyczne oraz określa ich funkcję • charakteryzuje nastrój utworu • nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim czytany tekst  • wyraża własny sąd na temat wiersza

            114

            W świecie mitów.

            Roz. 6 A było to dobre, s. 266‒268

            1

            I.2.2 II.2.5

            • wymienia najważniejsze postacie z mitologii • opisuje najważniejsze postacie z mitologii greckiej • wskazuje teksty kultury współczesnej, w której obecne są motywy biblijne • omawia przyczyny wpływu mitologii na kulturę wieków późniejszych

            115

            116

            Jak napisać opowiadanie twórcze na podstawie mitu lub przypowieści?

            • podręcznik NOWE Słowa na start! 6, rozdział 6 A było to dobre, s. 269‒271

            2

            III.2.1 III.2.3

            • definiuje opowiadanie twórcze na podstawie mitu czy przypowieści • proponuje alternatywne zakończenie wybranego mitu lub przypowieści • tworzy plan wydarzeń opowiadania twórczego • redaguje opowiadanie twórcze na podstawie mitu czy przypowieści

            117

             Użyj nawiasu – ćwiczenia.

            Roz. 6 A było to dobre, s. 277

            1

            II.4.2

            • relacjonuje zasady użycia nawiasu • wyjaśnia, dlaczego w podanym tekście zastosowano nawiasy

            • uzupełnia podany tekst o nawiasy • redaguje tekst z użyciem nawiasów

            118

            119

            Pisownia wyrazów obcych.

             Roz. 6 A było to dobre, s. 281‒282

            2

            II.4.1

            • wymienia sposoby zapisywania wyrazów obcego pochodzenia • uzupełnia podany tekst odpowiednią formą wyrazu obcego • wstawia do tekstu właściwie zapisane słowa obcego pochodzenia • stosuje oryginalną oraz spolszczoną wersję zapisu wyrazów obcych

            120
            121

            Jak rozpoznać zdania złożone współrzędnie i podrzędnie?

            Roz. 6 A było to dobre, s. 283‒285

            2

            II.1.12

            • definiuje zdanie złożone • wymienia cechy zdań złożonych współrzędnie i zdań złożonych podrzędnie

            • rozpoznaje zdania złożone współrzędnie i podrzędnie

            • wykonuje wykresy zdań złożonych

            122

            123

             Jak rozpoznać typy zdań złożonych współrzędnie?

            Roz. 6 A było to dobre, s. 286‒287

            2

            II.1.12

            • wymienia cechy różnych typów zdań współrzędnych

            • rozpoznaje poszczególne typy zdań złożonych współrzędnie • wykonuje wykresy zdań współrzędnych

            • tworzy i zapisuje zdania złożone współrzędnie

            124

             Podsumowanie i powtórzenie

            Roz. 6 A było to dobre, s. 288

            1

            IV.2 IV.3

            • selekcjonuje i hierarchizuje wiadomości zdobyte podczas lekcji  • powtarza i utrwala wiadomości

            125

            Sprawdzian wiadomości z rozdziału 6.

             

            1

             

             

            126

            Dyktando nr 6.

             

            1

             

             

            127

            Test diagnozujący.

             

            1

             

             

            128

             Zdziwienie światem.

            Roz. 7 Spotkania z naturą, s. 292‒293

            1

            I.1.1 I.1.4 I.1.5 I.1.6

            I.1.9 I.1.12 I.1.14

            I.1.15 I.1.17 I.1.18

            • relacjonuje treść wiersza • wypowiada się na temat podmiotu lirycznego • określa temat i problematykę utworu • odnajduje środki stylistyczne oraz wyjaśnia ich funkcję • interpretuje znaczenie tytułu

            • charakteryzuje nastrój utworu • nazywa wrażenia, jakie wzbudza w nim czytany tekst  • wyraża własny sąd na temat wiersza

            129

            130

            Jak napisać list oficjalny?

            Roz. 7 Spotkania z naturą, s. 299‒301

            2

            III.2.1

             

            • definiuje list oficjalny • wymienia części, z których składa się list oficjalny • wybiera argumenty adekwatne do określonego listu oficjalnego

            • przekształca podaną wiadomość w list oficjalny

            • koryguje podany przykład listu oficjalnego • tworzy list oficjalny

            131

            Jak kulturalnie się porozumiewać?

             Roz. 7 Spotkania z naturą, s. 302‒304

            1

            II.2.1 II.2.2

            • wyjaśnia, w jakich sytuacjach używa się oficjalnej a w jakich – nieoficjalnej odmiany języka • podaje cechy języka potocznego • wymienia elementy składające się na etykietę językową • wskazuje różnice pomiędzy językiem mówionym a językiem pisanym

            • dostosowuje odmianę języka do sytuacji społecznej

            • dzieli wskazane sformułowania na przynależące do oficjalnej odmiany języka oraz te przynależące do nieoficjalnej  • tworzy tekst stosowny do podanej sytuacji społecznej 

            132

            Co już wiemy o głoskach i sylabach?

             Roz.7 Spotkania z naturą, s. 305‒307

            1

            II.3.5

            • definiuje głoski, sylaby i litery • dzieli głoski na samogłoski i spółgłoski • dzieli wyrazy na głoski i litery • odróżnia spółgłoski miękkie od twardych

            • wskazuje słowa, w których litera i oznacza tylko miękkość głoski, w których – tworzy sylabę

            133

            134

            Jak rozróżnić głoski dźwięczne i bezdźwięczne oraz ustne i nosowe?

            Roz. 7 Spotkania z naturą, s. 307‒310

            2

            II.3.5

            • wymienia cechy głosek dźwięcznych i bezdźwięcznych • wymienia cechy głosek ustnych i nosowych • wskazuje głoski dźwięczne i bezdźwięczne w podanych wyrazach • wskazuje głoski ustne i nosowe w podanych wyrazach • odróżnia głoski dźwięczne od bezdźwięcznych oraz ustne od nosowych

            135

            Jak akcentować wyrazy? Jak intonować zdania?

            Roz. 7 Spotkania z naturą, s. 310‒311

            1

            II.3.5

            • identyfikuje akcent paroksytoniczny, jako dominujący w języku polskim • wymienia sytuacje, kiedy akcentujemy wyrazy na trzecią i na czwartą sylabę od końca • wskazuje akcent w podanych wyrazach • czyta podany tekst poprawnie akcentując wszystkie wyrazy • definiuje słowo intonacja

            136

            137

            Pisownia wyrazów z ó, u, rz, ż, ch, h.

            Roz. 7 Spotkania z naturą, s. 312‒317

            2

            II.4.1

            • wylicza zasady pisowni óu, rzż oraz chh

            • uzupełnia podane słowa odpowiednimi literami

            • podaje wyrazy pokrewne uzasadniające pisownię

            • poprawnie zapisuje podane słowa • tworzy tekst, w którym stosuje poprawną pisownię wyrazów z ó, u, rz, ż, ch, h

            138

             Jak poprawnie używać średnika?

            Roz. 7 Spotkania z naturą, s. 319‒320

            1

            II.4.2

            • wyjaśnia, do czego służy średnik w wypowiedzeniach

            • określa, w jakim celu został użyty średnik we wskazanym tekście • uzupełnia podany tekst średnikami • układa tekst z zastosowaniem średników

            139

            Walka z plastikiem.

             Roz. 7 Spotkania z naturą, s. 321‒323

            1

            I.2.1 I.2.3 I.2.4 I.2.6

             

            • relacjonuje treść fragmentu • identyfikuje wypowiedź jako tekst publicystyczny • określa temat i główną myśl tekstu • wyjaśnia, w jakim celu autor przywołuje dane wyrażone liczebnikami  • omawia funkcję śródtytułów

            • odróżnia informacje o faktach od opinii • wyraża własny sąd o temacie artykułu • wskazuje i nazywa wartości opisane w artykule

            140

            Marcin Szczygielski "Za niebieskimi drzwiami"– wprowadzenie do lektury.

            Marcin Szczygielski "Za niebieskimi drzwiami"

            1

            I.1.1 I.1.2 I.1.3

             

            • omawia elementy świata przedstawionego

            141

            Podążaj za zapachem pudru … - porządkujemy wydarzenia.

            Marcin Szczygielski "Za niebieskimi drzwiami"

            1

            I.1.7 I.1.9 I.1.10

            I.1.11

             

            • wskazuje cechy powieści fantasy w utworze• określa tematykę oraz problematykę utworu

            142

            O tajemnicy snu..

            Marcin Szczygielski "Za niebieskimi drzwiami"

            1

            I.1.12 I.1.13 I.1.14

            I.1.16

             

            • charakteryzuje bohaterów pierwszoplanowych oraz drugoplanowych • nazywa uczucia, których doświadczają bohaterowie

            143

            Piszemy charakterystykę Łukasza Borskiego

            Marcin Szczygielski "Za niebieskimi drzwiami"

            1

            I.1.17 I.1.18

             

            Pisze charakterystykę bohatera, wyraża są o postaci.

            144

            Sprawdzian wiadomości z lektury.

            Marcin Szczygielski "Za niebieskimi drzwiami"

            1

            I.1.19 I.1.20

             

            145

            To już umiem! - Podsumowanie i powtórzenie.

             Roz.7 Spotkania z naturą, s. 324

            1

            IV.2 IV.3

            • selekcjonuje i hierarchizuje wiadomości zdobyte podczas lekcji  • powtarza i utrwala wiadomości

             

             

             

             

Lorem ipsum...