• -24

• Koło turystyczne

• To jest Twój tekst, możesz go zmienić w każdej chwili.

KÓŁKO TURYSTYCZNE- REAKTYWACJA

ROK SZKOLNY 2011/2012

Po kilkuletniej przerwie w naszej szkole wznowiło swoja działalność kółko turystyczne.

Grupa uczniów pod opieką pani Beaty Konwerskiej zaczęła wędrować szlakami turystycznymi.

Pierwsza wycieczka odbyła się 8 maja 2011. Jako cel naszej wędrówki wybraliśmy Halę Krupową. Po deszczowej nocy niedzielny poranek powitał nas słońcem. Busem podjechaliśmy na Wielka Polanę i czarnym szlakiem powędrowaliśmy na Halę. Na odpoczynek zatrzymaliśmy się w schronisku. Zielonym szlakiem zeszliśmy do kapliczki na Binkówce gdzie uczestniczyliśmy we Niedzielnej Mszy. Zadowoleni z siebie wróciliśmy do domów.

28,29 czerwca 2011

Wakacje rozpoczęliśmy dwudniową wycieczką na Turbacz. Wędrówkę rozpoczęliśmy w Rabce; Głównym Szlakiem Beskidzkim doszliśmy na Maciejową, gdzie odpoczęliśmy w bacówce PTTK. Kolejnym celem było schronisko na Starych Wierchach, w którym zrobiliśmy sobie przerwę obiadową. Niestety pogoda zaczęła się psuć i wkrótce po opuszczeniu schroniska zaczął padać deszcz, który towarzyszył nam do schroniska na Turbaczu. Jednak mimo deszczu i ciężkich plecaków dzielnie dotarliśmy do celu. W schronisku wypiliśmy gorącą herbatę z cytryną, rozwiesiliśmy przemoczone ubrania. Wieczór spędziliśmy wesoło śpiewając turystyczne piosenki, opowiadając ciekawe historie i grając w różne gry.

Ranek niestety powitał nas znowu deszczem. Ale dobry humor nas nie opuszczał; żółtym szlakiem, przez Bukowinę Miejską zeszliśmy do Kowańca (dzielnica Nowego Targu), gdzie oczekiwał na nas bus, którym wróciliśmy do Sidziny. Postanowiliśmy, że przy lepszej pogodzie powtórzymy tę trasę. W tej wycieczce uczestniczyła również pani Ewa Leśniakiewicz.

17 września 2011

Jako cel następnej wycieczki obraliśmy Luboń Wielki. Wędrowaliśmy bardzo atrakcyjnym szlakiem tzw. Percią Borkowskiego. Prowadzi ona przez gołoborze i piękne skałki, na których mogliśmy się trochę powspinać. Zatrzymaliśmy się  przy schronisku na szczycie, z pięknym widokiem na Beskid Wyspowy. Przy schronisku miało miejsce niesamowite spotkanie.

Pani Konwerska opowiadała jak gospodarzom schroniska, państwu Kaleciakom, w czasie II wojny światowej udało się uratować budynek przed spaleniem przez Niemców.Okazało się, że wśród turystów znajduję się syn państwa Kaleciaków, który pierwszy raz od 50 lat wybrał się na Luboń. Starszy pan był bardzo wzruszony faktem, że ktoś pamięta o historii jego rodziców. Bardzo przyjemnie rozmawiało się z panem Kaleciakiem, zrobiliśmy sobie również pamiątkowe zdjęcia.

Ze szczytu schodziliśmy niebieskim szlakiem przez osiedle Surówki i Luboń Mały do „zakopianki”, gdzie czekał na nas bus.

W tej wycieczce, jako opiekun, uczestniczyła pani Ewa Leśniakiewicz.

23,24 września 2011, 58-my Zlot Turystyczny im. E. Cz. Trybowskich

Pierwszego dnia wynajętym busem pojechaliśmy na Wielka Polanę i drogą poprowadzoną stokami Policy doszliśmy do schroniska na Hali Krupowej. Po odpoczynku kontynuowaliśmy wędrówkę czerwonym szlakiem. Jest to fragment Głównego Szlaku Beskidzkiego. Wędrowaliśmy przez Policę (w okolicy szczytu znajdują się dwa pomniki poświęcone ofiarom katastrofy lotniczej z 1969 roku), Śmietanową Halę na przełęcz Krowiarki. Tutaj spotkaliśmy kilka grup, które również uczestniczyły w Zlocie. Z przełęczy, niebieskim szlakiem tzw. górnym płajem dotarliśmy do nowego schroniska na Markowych Szczawinach. Tutaj mieliśmy zarezerwowany nocleg.

Drugiego dnia, po śniadaniu przy pięknej pogodzie rozpoczęliśmy podejście przez Przełęcz Brona na Diablak, szczyt Babiej Góry. Na szczycie spotkaliśmy wielu uczestników Zlotu.  Ze szczytu schodziliśmy na południową stronę obok ruin schroniska Beskidenverein, oraz krzyża upamiętniającego śmierć czterech narciarzy w 1935 roku. Zielonym szlakiem turystycznym dotarliśmy na metę Zlotu znajdującą się na Stańcowej Polanie. Tutaj każdy turysta otrzymał gorący posiłek: smażoną kiełbasę lub wyborną kaszankę z zasmażaną kapustą. Następnie odbył się tradycyjny konkurs organizowany przez Grupę Podhalańską GOPR, oraz przez dyrekcję Babiogórskiego Parku Narodowego, która obdarowała wszystkich uczestników kompletem materiałów informacyjnych o Parku. Każda grupa otrzymała również mapy, przewodniki, foldery ufundowane przez PTTK. Najlepsze drużyny otrzymały puchary.

Do Sidziny wróciliśmy busem. Razem z nami wędrowała pani Ewa Leśniakiewicz.

16 października 2011

Wycieczka w Małe Pieniny. Wynajętym busem dojechaliśmy do Szczawnicy, a następnie do Jaworek skąd powędrowaliśmy do schroniska na Durbaszce. Było chłodno ale słonecznie.

Po wcześniejszych opadach powietrze było bardzo przeźroczyste i widoczność była fantastyczna. Dalsza trasa prowadziła grzbietem Małych Pienin na Wysoką, która jest najwyższym szczytem Pienin. Na liściach drzew leżał jeszcze śnieg, który spadł w nocy. Widok z Wysokiej był bardzo rozległy. Ze szczytu zeszliśmy przez słynny wąwóz Homole do Jaworek.

W drodze powrotnej zwiedziliśmy piękną połemkowską cerkiew grekokatolicką w Szlachtowej. Tym razem wędrowała z nami pani Zofia Bylica.

Wszystkie wycieczki odbyły się dzięki finansowemu wsparciu udzielonemu przez GOKPTiS gminy Bystra-Sidzina oraz Banku Spółdzielczego w Jordanowie.

ROK SZKOLNY 2012/2013

24 lipca 2012

Wycieczka granią Pienin Właściwych szlakiem zwanym Sokolą Percią.

Wycieczkę rozpoczęliśmy w Sromowcach Niżnich w schronisku Trzy Korony. Następnie przez Wąwóz Szopczański doszliśmy na przełęcz Chwała Bogu. Po krótkim odpoczynku kontynuowaliśmy wędrówkę na Trzy Korony. Na szczyt wyszliśmy specjalnymi schodami.Widok ze szczytu był fantastyczny; wszyscy zrobili wiele zdjęć. Po zajściu ze szczytu przez Zamkową Górę ( z ruinami najwyżej w Polsce położonego zamku) Czerteż i Czertezik doszliśmy na Sokolicę. Wszyscy oglądali i fotografowali słynne skarłowaciałe 400-letnie sosny. Z Sokolicy zeszliśmy do Szczawnicy Niżnej skąd po odpoczynku busem pojechaliśmy do Sidziny. W tej wycieczce uczestniczyła również pani Beata Lipka.

9 września 2012

To pierwsza nasza wycieczka w Tatry.

Busem dojechaliśmy do wylotu Doliny Strążyskiej położonej u stóp Giewontu. Doszliśmy do hali na której kiedyś wypasano owce, a następnie poszliśmy podziwiać wodospad Siklawica.Niestety z powodu długotrwałej suszy wodospad wysechł. Następnie ścieżką nad reglami wydrapaliśmy się na Sarnią Skałę, skąd podziwialiśmy panoramę Tatr Bielskich, Wysokich i Zachodnich. Dalsza trasa prowadziła do Doliny Białego i przez grań Długiego Giewontu korzystając z mostków nad stromym terenem zeszliśmy do schroniska na Kalatówkach,a następnie do Kuźnic skąd pojechaliśmy na słynne zakopiańskie Krupówki.

W tej wycieczce uczestniczyła również pani Ewa Leśnikiewicz.

21,22 września 2012  59-ty Zlot Turystyczny im. E. Cz. Trybowskich

Pierwszego dnia pociągiem dojechaliśmy do Nowego Targu, a następnie autobusem na Kowaniec. Żółtym szlakiem przez Bukowinę Miejską wędrowaliśmy na Turbacz. Po rannych mgłach pogoda bardzo się poprawiła, było słonecznie i pięknie było widać ośnieżone Tatry.

Przed schroniskiem zatrzymaliśmy się w tzw. Kaplicy Papieskiej. Po odpoczynku poszliśmy na Halę Turbacz aby zobaczyć Szałasowy Ołtarz. Następnie przez szczyt Turbacza doszliśmy na Stare Wierchy i na nocleg w bacówce na Maciejowej. Przed snem paliliśmy ognisko, piekliśmy kiełbaski i śpiewaliśmy piosenki.

Drugiego dnia wstaliśmy wcześnie i po śniadaniu rozpoczęliśmy zejście do Rabki w rejon Domu Uzdrowiskowego. W czasie kiedy fotografowaliśmy się ze słonikami zaczął lekko padać deszcz. Na szczęście był to krótkotrwały deszczyk. Busem podjechaliśmy do zielonego szlaku którym wyszliśmy na Luboń Wielki. Większość grup uczestniczących w Zlocie była już na miecie. Na szczycie wiał bardzo silny wiatr i było dosyć zimno, ale widoczność była dobra.Znaleźliśmy miejsce osłonięte od wiatru. Trzyosobowa reprezentacja naszej grupy zgłosiła się do konkursu przeprowadzanego przez Grupę Podhalańską GOPR. Nasze koleżanki (Ola Stochlik, Klaudia Staszczak i Kasia Chorążak) okazały się bezkonkurencyjne i zdobyły puchar ufundowany przez naczelnika Grupy Podhalańskiej.

To nie koniec naszych sukcesów: zdobyliśmy drugie miejsce w kategorii grup gimnazjalnych i otrzymaliśmy drugi puchar. Wszyscy bardzo ucieszyliśmy się, zrobiliśmy sporo zdjęć z pucharami w roli głównej.  W świetnych nastrojach wracaliśmy szlakiem przez Luboń Mały.

Dotarliśmy na parking przy „zakopiance” i tutaj czekała nas miła niespodzianka; mama jednej z naszych koleżanek zafundowała nam frytki, które wszystkim bardzo smakowały.

Do domu wróciliśmy zamówionym busem. W wycieczce tradycyjnie uczestniczyła również pani Leśniakiewicz.

21 października 2012

Wycieczka na Babią Górę.

Nasza grupa busem dojechała na Przełęcz Krowiarki skąd tzw. Górnym Płajem przeszliśmy do schroniska na Markowych Szczawinach. W schronisku raczyliśmy się pysznym sernikiem lub szarlotką. Następnie wróciliśmy w miejsce, w którym od płaju rozpoczyna się żółto znakowana Akademicka Perć. Jest to najtrudniejszy szlak turystyczny w Beskidach. Pochodziliśmy korzystając miejscami z łańcuchów oraz klamer na tzw. Czarnym Dziobie. Wszyscy uczestnicy wycieczki świetnie poradzili sobie z utrudnieniami na szlaku.

Tego dnia była piękna pogoda, więc widoki ze szczytu były fantastyczne.

Na Przełęcz Krowiarki zeszliśmy czerwonym szlakiem przez Sokolicę.

W wycieczce towarzyszyła nam pani Krystyna Biedrawa i pan Bartosz Koziana.

Darmowy Hosting na Zdjęcia Fotki i Obrazki Darmowy Hosting na Zdjęcia Fotki i Obrazki Darmowy Hosting na Zdjęcia Fotki i Obrazki Darmowy Hosting na Zdjęcia Fotki i Obrazki Darmowy Hosting na Zdjęcia Fotki i Obrazki Darmowy Hosting na Zdjęcia Fotki i Obrazki Darmowy Hosting na Zdjęcia Fotki i Obrazki Darmowy Hosting na Zdjęcia Fotki i Obrazki Darmowy Hosting na Zdjęcia Fotki i Obrazki Darmowy Hosting na Zdjęcia Fotki i Obrazki Darmowy Hosting na Zdjęcia Fotki i Obrazki Darmowy Hosting na Zdjęcia Fotki i Obrazki Darmowy Hosting na Zdjęcia Fotki i Obrazki Darmowy Hosting na Zdjęcia Fotki i Obrazki Darmowy Hosting na Zdjęcia Fotki i Obrazki Darmowy Hosting na Zdjęcia Fotki i Obrazki Darmowy Hosting na Zdjęcia Fotki i Obrazki