• SZKOLENIE Z PIERWSZEJ POMOCY

• We wtorek 26 września odbył się w naszej szkole kurs pierwszej pomocy, zorganizowany na wniosek Rady Rodziców.

Poprowadzili go członkowie stowarzyszenia MISEVI Polska – organizacji zajmującej się pomocą na misjach na Madagaskarze, Ukrainie oraz w Beninie (więcej: https://www.facebook.com/misevipoland/ ). Czworo instruktorów, Ratowników Kwalifikowanej Pierwszej Pomocy, przeszkoliło uczniów klas 4-7 oraz gimnazjum z zakresu podstawowych czynności ratunkowych. Młodzież dowiedziała się jak postępować w momencie, gdy ktoś straci przytomność, przestanie oddychać oraz na co zwrócić uwagę przy udzielaniu pomocy. Kurs podzielony był na dwie części – teoretyczną oraz praktyczną. Po zapoznaniu się z zasadami działania, każdy z uczniów ćwiczył uciski klatki piersiowej na fantomie oraz ułożenie osoby poszkodowanej w pozycji bocznej. W podziękowaniu za przeprowadzone zajęcia, uczniowie przekazali materiały medyczne (bandaże, opatrunki, maści itp.), które zostaną zabrane na misje i pozwolą na udzielenie pomocy medycznej w różnych zakątkach świata.

Członkowie stowarzyszenia MISEVI Polska pragną wyrazić wdzięczność rodzicom, którzy wsparli zbiórkę, szczególnie Radzie Rodziców.

Nasza społeczność uczniowska wraz z Dyrekcją i zespołem nauczycieli przekazuje serdeczne podziękowanie dla instruktorów MISEVI Polska za przekazaną wiedzę. Jesteśmy przekonani, że ich szczytna działalność będzie wzorcem dla naszej młodzieży.

DZIĘKUJEMY!

Schematy pierwszej pomocy i "przypominajka":

BLS_-_AED.pdf

• Kontrola czystości!

• Dyrektor Szkoły Podstawowej informuje rodziców, że od dnia 25 września w szkole, będzie przeprowadzana kontrola czystości głów uczniów, przez pielęgniarkę szkolną.

• KOLONIA W KĘPICACH

W dniach od 1 do 10 sierpnia 2017r. 23 uczniów ze Szkoły Podstawowej w Sidzinie oraz 23 uczniów ze Szkoły Podstawowej w  Bystrej Podhalańskiej przybywało  wraz z opiekunami na kolonii w Gminie Kępice. Wyjazd został zorganizowany w ramach wieloletniej współpracy partnerskiej Gminy Bystra-Sidzina z Gminą Kępice. Warunkiem wyjazdu na kolonię było osiągnięcie odpowiedniego pułapu ze średniej ocen końcoworocznych.  Wyjazd nastąpił 1 sierpnia ok. godz. 7 rano. Do miejsca zakwaterowania, czyli do Niepublicznej Szkoły Podstawowej im. Andrzeja Grubby w Przytocku, dotarliśmy ok. 21.30. Na miejscu przywitał nas Dyrektor tamtejszej  szkoły, pochodzący z Bystrej Podhalańskiej Pan Zdzisław Maciaszek. Po zakwaterowaniu i kolacji wszyscy udali się na odpoczynek. W kolejnym dniu po śniadaniu udaliśmy się na spotkanie z Burmistrzem Gminy Kępice, Panią Magdaleną Majewską, która przyjęła nas bardzo serdecznie w swoim gabinecie. Kolejnymi punktami tego dnia była wycieczka do „Twierdzy Ustka” oraz plażowanie na tamtejszej plaży. W kolejnych dniach zwiedziliśmy miasteczko na „Dzikim Zachodzie” w Zieleniewie i „Centrum Nauki Eksperyment w Gdyni. Mieliśmy okazję również popłynąć statkiem po porcie w Gdyni oraz zwiedzić największe ZOO w Polsce, czyli ZOO w Gdańsku. Dużo radości naszym uczniom sprawił pobyt w Parku Wodnym w Koszalinie oraz możliwość zwiedzania latarni morskiej. W niedzielę po mszy świętej Pan Dyrektor zabrał nas na spacer po Przytocku. Po spacerze na przyszkolnym boisku odbyły się rozgrywki między naszymi uczniami a uczniami z Kępic. Następny tydzień rozpoczęliśmy od wizyty w Parku Dinozaurów w Łebie. Kolejnego dnia pojechaliśmy do parku miniatur i gigantów oraz muzeum motoryzacji filmowej w Stryszej Budzie. Następnie udaliśmy się do Szymbarku, gdzie zobaczyliśmy m.in. najdłuższą deskę świata. Ostatnimi atrakcjami były zabawy terenowe w labiryntach, grill oraz plażowanie nad morzem. Dziesiątego sierpnia po śniadaniu udaliśmy się w drogę powrotną do domu. Uczestnikom koloni bardzo podobał się bogaty w atrakcje program wyjazdu, który opracowała i realizowała Pani Katarzyna Czyżewska, pracownik Urzędu Gminy w Kępicach.

Serdeczne podziękowania składamy wszystkim, którzy brali udział w organizacji wyjazdu, zapewnili moc atrakcji i miłą atmosferę podczas naszego pobytu w Gminie Kepice.